ارتباط COVID-19 با آسیب قلبی در افراد بهبود یافته

  • کد خبر : 136330
  • 14 مرداد 1399 - 2:56
ارتباط  COVID-19 با آسیب قلبی در افراد بهبود یافته

کد خبر: ۱۵۹۸۲۴

تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ – ۲۲:۳۰

سه چهارم از بیماران بهبود یافته COVID-19 ماهها پس از عفونت اولیه علائم آسیب قلبی را در پی داشتند.

به گزارش نیوز به نقل از شفقنا یک مطالعه کوچک جدید نشان می دهد، افرادی که از COVID-19 بهبود می یابند ممکن است ماه ها پس از عفونت اولیه، دچار صدمات قلبی و التهاب شوند، حتی اگر در بیمارستان بستری نباشند.

 این مطالعه ۱۰۰ بزرگسال در سنین ۴۵ تا ۵۳ سال در آلمان را بررسی کرده که اخیراً از COVID-19 بهبود یافته بودند. حدود یک سوم شرکت کنندگان در بیمارستان بستری بودند و دو سوم دیگر نیز در خانه بهبود یافته بودند. در اسکن های MRI که بیش از دو ماه پس از تشخیص آنها انجام شده است، حدود سه چهارم از این بیماران علائم ناهنجاری های قلبی از جمله التهاب عضله قلب یا میوکاردیت را نشان دادند. همچنین بسیاری از بیماران سطح پروتئینی را در خون خود به نام تروپونین مشاهده کردند که می تواند آسیب قلب را نشان دهد، مانند آسیب بعد از حمله قلبی. (طبق گفته مرکز پزشکی دانشگاه روچستر ، تروپونین پروتئینی است که در سلولهای قلب یافت می شود و هنگام آسیب دیدن عضله قلب وارد خون می شود.)

با این حال، آنچه این یافته ها برای سلامت قلب بیماران دقیقا در طولانی مدت معنی دارد، نامشخص است. طبق گزارش موسسه ملی قلب، ریه و خون، ناهنجاری های قلبی که در مطالعه مشاهده می شود گاهی با سایر بیماری های تنفسی مانند آنفولانزا همراه است و ممکن است موقتی باشد – در واقع موارد خفیف التهاب قلب ممکن است علائم را نشان ندهد و اغلب به خودی خود بهتر شود. .

این یافته ها به طور بالقوه نگران کننده هستند زیرا التهاب و آسیب های قلبی ممکن است نارسایی قلبی ایجاد کند، یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی است که وقتی عضله قلب نتواند خون کافی را برای رفع نیازهای طبیعی بدن پمپ کند، رخ می دهد.

اگرچه در ابتدا عمدتا به عنوان یک عفونت ریه شناخته می شد، اکنون COVID-19 با آسیب به چندین عضو دیگر بدن از جمله مغز و قلب مرتبط است که بسیاری از این عوارض در بیمارانی که شدید بیمار بودند و بستری شدند دیده شد.

از ۱۰۰ بیمار مورد مطالعه جدید، ۶۷ نفر در بیمارستان بستری نبودند و بیشتر این افراد علائم خفیف یا متوسط ​​را تجربه کردند. برخی از بیماران شرایط اساسی مانند فشار خون بالا، دیابت یا آسم داشتند، اما بیشتر آنها اینطور نبودند.  بیماران حدود دو تا سه ماه پس از تشخیص اولیه، با اسکن MRI پیگیری شدند. در این زمان، حدود یک سوم از بیماران گزارش داده اند که علائم مداوم COVID-19 ، مانند تنگی نفس و خستگی عمومی دارند. چند بیمار بعد از تشخیص، تپش قلب و درد قفسه سینه داشتند، اما هیچ یک تصور نمی کردند که مشکل قلبی مربوط به COVID-19 داشته باشند.

محققان اسکنهایی از بیماران COVID-19 بهبود یافته را با افرادی که از نظر سن و وضعیت سلامتی مشابه بودند اما به COVID-19 آلوده نبودند مقایسه کردند.

به طور کلی، ۷۸٪ از بیماران COVID-19 بهبود یافته علائم برخی از انواع ناهنجاری قلب را نشان دادند. شایعترین مشکل قلبی التهاب عضله قلب یا میوکاردیت بود که توسط ۶۰٪ بیماران تجربه شده است. برخی از بیماران همچنین علائم التهاب پریکارد، بافتی را که قلب را احاطه کرده است نشان دادند. براساس یک مطالعه ۲۰۱۲ در ژورنال تحقیقات و درمان آنفلوانزا، میوکاردیت گاهی اوقات با آنفولانزا، آدنوویروس و سایر ویروس های تنفسی رخ می دهد، به عنوان مثال در کمتر از ۱۰٪ موارد آنفولانزا مشاهده می شود.

یافته های جدید نشان می دهند که شرکت کنندگان با کمبود نسبی ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی موجود و دارای بهبودی عمدتاً در منزل، پس از COVID-19درگیری التهابی قلبی مکرر دارند.

یک مطالعه دیگر، یافته های کالبد شکافی را از ۳۹ سالمند که در اثر COVID-19 درگذشتند، تجزیه و تحلیل کرد و شواهدی از SARS-CoV-2 ، ویروسی که باعث COVID-19 می شود، در بافت قلب ۶۱٪ از آنها کشف کرد. 

این دو مطالعه نگرانی هایی را مطرح می کند که COVID-19 می تواند باعث افزایش موارد نارسایی قلبی شود. البته پزشکان نمی خواهند “اضطراب اضافی ایجاد کنند”، اما خواستار مطالعات دقیق برای تأیید یا رد یافته های جدید هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=136330

ثبت نظر

-