آیین کلنگ‌زنی احداث دومین میدان موانع استاندارد رشته پنجگانه نظامی

  • کد خبر : 136110
  • 13 مرداد 1399 - 22:36
آیین کلنگ‌زنی احداث دومین میدان موانع استاندارد رشته پنجگانه نظامی

آیین کلنگ‌زنی احداث دومین میدان موانع استاندارد رشته پنجگانه نظامی

به گزارش نیوز و به نقل از روابط عمومی ارتش، مراسم کلنگ زنی دومین میدان موانع استاندارد و بین المللی رشته پنجگانه نظامی در کشور صبح امروز با حضور امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی، امیر سرتیپ دوم فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان در مرکز آموزش پشتیبانی شهید فیض اله امانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر سرتیپ محمودی ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: با پیروی از خط و مشی‌های فرمانده محترم کل ارتش مبنی بر ارتقاء آمادگی جسمانی در بین کانیوزن و همچنین با برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های مدون سازمان تربیت بدنی ارتش امروز شاهد کلنگ زنی دومین میدان موانع استاندارد و بین المللی در کشور هستیم.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و صلابت همواره در میدان‌های مختلف فرهنگی و ورزشی پیشگام است و امروز شاهد توسعه و پیشرفت ورزش در ارتش بویژه ورزش‌های کاربردی و رزمی هستیم.
معاون اجرایی ارتش تصریح کرد: رشد و ارتقاء در تمام حوزه‌های ورزشی و رشته‌های کاربردی در ارتش بدون تردید موجب ارتقای توان جسمانی و توان دفاعی رزمی کانیوزن نیرو‌های ارتش می‌شود.

امیر سرتیپ محمودی گفت: با افزایش روحیه و توان رزمی کانیوزن قطعا در برابر هر نوع تهدیدی ایستادگی خواهیم کرد و قدرت واقعی خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

امیر سرتیپ جهانشاهی در ادامه با بیان اینکه نیروی انسانی یکی از مولفه‌های اصلی آمادگی رزمی در نیروی زمینی ارتش است، گفت: بی شک باید کانیوزن ارتش همواره از بالاترین سطح آمادگی جسمانی، روحی، معنوی و دانش نظامی برخوردار باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی زمینی باید از چنان تحرک و تهاجمی برخوردار باشد که بتواند رزم نزدیک را به دشمن تحمیل کند، افزود: با توجه به ساختار‌های جدید نیروی زمینی که منجبر به تغییر تیپ‌های سنگین به تیپ‌های متحرک هجومی و تیپ‌های واکنش سریع و نیرو‌های مخصوص شده است، آمادگی جسمانی اصلی‌ترین مولفه‌های توان رزمی محسوب می‌شود.

امیر سرتیپ جهانشاهی تصریح کرد: با پیش بینی‌های بعمل آمده و با یک برنامه ریزی دقیق در آینده نزدیک در ۱۱ منطقه استراتژیک کشور، استانداردترین میدان‌های موانع پنجگانه نظامی احداث خواهد شد که اولین میدان در گروه ۴۴ نیروی زمینی در اصفهان افتتاح و ورزشکاران نیرو‌های مسلح مشغول تمرین و آماده سازی جهت شرکت در رویداد‌های مهم جهانی از جمله مسابقات نظامیان جهان می‌باشند.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش نیز در این مراسم گفت: توسعه هرچه بیشتر ورزش‌های کاربردی بویژه ورزش کاربردی پنجگانه نظامی از اهداف و برنامه‌های اصلی سازمان تربیت بدنی ارتش است.

وی اضافه کرد: رشته‌های ورزشی باید به نحوی در ارتش جهوری اسلامی ایران توسعه پیدا کنند که در آینده‌ای نزدیک شاهد این باشیم که ورزشکاران کشورمان با قدرت در رقابت‌های جهانی و سیزم حاضر شوند و صاحب بهترین جایگاه‌ها و عناوین قهرمانی شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=136110

ثبت نظر

-