دستگیری سارق حرفه ای در تهران / اعتراف به ۴۰ فقره دزدی

  • کد خبر : 136033
  • 13 مرداد 1399 - 21:27
دستگیری سارق حرفه ای در تهران / اعتراف به ۴۰ فقره دزدی

به گزارش نیوز، سرهنگ کارآگاه “خیراله دولتخواه ” با اشاره به افزایش سرقت دینام کولر از اماکن و مراکز تجاری در حوزه سرکلانتری پنجم، گفت: رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام اول تحقیقات به محل های وقوع سرقت مراجعه و با پایش سرنخ های موجود و بررسی فیلم دوربین های مداربسته تصویری از چهره سارق به دست آوردند که با طرح موضوع در قرارگاه سرقت سرکلانتری پنجم، عکس های متهم پس از آموزش های لازم در اختیار گشت های سرکلانتری قرار گرفت.

به گفته این مقام انتظامی در ادامه رسیدگی به پرونده ، اواخر تیرماه سال جاری ماموران گشت کلانتری ۱۵۰ تهرانسر حین انجام ماموریت به یک نفر به نام «سینا» که شباهت زیادی به عکس سارق داشت مظنون می شوند که فرد مظنون دستگیر می شود.

کشف ۴۰ فقره سرقت در تهران

کارآگاه دولتخواه افزود: متهم در بازجویی های اولیه ابتدا منکر هرگونه سرقت شد و برای فرار از موضوع و مشخص نشدن سوابقش، خود را با هویت جعلی معرفی کرد اما با بازجویی های دقیق مشخص شد هویت اصلی وی «وحید» ۳۱ ساله و یکی از سارقان حرفه ای منازل و اماکن تجاری است.

وی ادامه داد: وحید زمانی که خود را در برابر ادله و مستندات قانونی دید چاره ای جز اعتراف نداشت و با قبول سرقت ها به کارآگاهان گفت، سال ۹۸ که از زندان آزاد شدم با ابزاری مانند سیم چین و پیچ گوشتی در نیمه های شب حدود ساعت یک بامداد تا ۴ صبح، مراکز تجاری که فاقد نگهبان بود را شناسایی می کردم و پس از باز کردن درب ساختمان به پشت بام می رفتم و دینام کولرها را می دزدیدم و در هر مرحله ۵ تا ۶ دستگاه دینام سرقت می کردم، در آخرین سرقتم، ۶ دستگاه دینام را در نقطه ای از جنوب تهران پنهان کردم.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی با بیان اینکه متهم در ادامه بازجویی ها به ۴۰ فقره سرقت دینام کولر و فروش آنها به رهگذران اعتراف کرد افزود : با تکمیل پرونده متهم به دادسرا منتقل و با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=136033

ثبت نظر

-