دارویی که کرونا را ۳روزه درمان می‌کند/ کشف بزرگ کرونایی

  • کد خبر : 135652
  • 13 مرداد 1399 - 15:34
دارویی که کرونا را ۳روزه درمان می‌کند/ کشف بزرگ کرونایی

 

ویروس کرونا بیش از ۸ ماه است که مهمان ناخوانده جهان است و در این مدت افراد زیادی جان خود را از دست داده اند و شمار مبتلایان هم روز به روز در حال افزایش است. تا کنون بیش از ۱۸ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند و نزدیک ۷۰۰ هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند.
ویروس کرونا بیش از ۸ ماه است که مهمان ناخوانده جهان است

 

به گزارش نیوز www.news.ir به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ محققان شرکت دارویی «Relief Therapeutics» که در ژنو سوئیس مستقر است به همراه یک

شرکت آمریکایی-اسرائیلی به نام «Neuro RX» از کشف یک داروی جدید خبر دادند که آزمایش بالینی آن بسیار موفقیت آمیز بوده است.

نام این دارو «RLF-100»یا «Aveptadil» است و این دو شرکت اعلام کردند که می تواند در سه روز موارد حاد ابتلا به ویروس کوید ۱۹ را درمان کند.

پیش از این سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه ژوئن به این دارو اجازه استفاده در مواقع اضطراری و برای معالجه حالت های حاد تنفسی برای مبتلایان به ویروس کرونا را داد.

طبق اعلام رویترز این داروی جدید در مرحله دوم آزمایش روی ۷۰ بیماری که وضعیت وخیمی داشتند مورد آزمایش قرار گرفت.

این دو شرکت در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که گزارش اولیه استفاده از دارو نشان از تاثیر گذاری سریع آن می دهد و پزشکان بیمارستان هوستون متدیست هم این را تایید کردند.

طبق اعلام این شرکت این داروی جدید توانست که یک مرد ۵۴ ساله را که از پیوند ناموفق ریه رنج می برد بدون نیاز به دستگاه تنفسی و در مدت ۴  روز بهبود بخشد.

هنوز هیچ واکسنی برای ویروس کرونا به صورت قطعی تایید نشده است اما چند داروی موثر تولید شده اند که باعث شده تا امیدواری های زیادی به وجود آید.

 

لقاح ضد کوفید-19

 

در نیوز بیسشتر بخوانید:«««

 

 

همه در جستجوی نوشداروی کرونا

خودداری موسوی و رهنورد از مصرف داروی کرونا؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=135652

ثبت نظر

-