رایزنی واعظی با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان درباره کرونا و توسعه روابط اقتصادی

  • کد خبر : 135404
  • 13 مرداد 1399 - 11:43
رایزنی واعظی با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان درباره کرونا و توسعه روابط اقتصادی

به گزارش نیوز به نقل از نیوز، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری و شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در گفت و گوی تلفنی ضمن بررسی شرایط فعلی همه گیری ویروس کرونا، بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای مقابله با این ویروس و ضرورت تبادل تجربه نهادهای مربوطه دو کشور  تأکید کردند.

در این گفت و گو با تاکید بر اینکه هیچ مانعی در زمینه تداوم روابط اقتصادی و بازرگانی جمهوری آذربایجان و ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد، اعلام شد با وجود همه گیری کرونا روابط دو کشور در حوزه‌های بازرگانی و حمل و نقل تداوم یافته و مراودات دو جانبه در این حوزه‌ها رشد نیز داشته است.

براساس این گزارش، باز بودن مرزهای مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برای حمل و نقل ترانزیتی در ماه‌های اخیر موجب افزایش حجم حمل و نقل میان دو کشور شده است.

رییس دفتر رییس جمهوری و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین درخصوص رساندن هر چه زودتر سطح روابط بازرگانی دو کشور با تلاش‌های مشترک به حجم دوره قبل از همه گیری کرونا ابراز اطمینان کردند.

تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال– جنوب از دیگر محورهای گفت و گوی واعظی و مصطفی یف بود. دو طرف بر اهمیت راهبردی این پروژه اقتصادی تأکید و در خصوص اقدامات انجام گرفته در این زمینه تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین اجرای پروژه‌های مشترک به خصوص گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه‌های حمل و نقل ریلی و جاده‌ای را به نفع دو کشور و منطقه دانستند.  

در این گفت و گو همچنین بر تداوم تماس‌های مرتب مقامات ایران و جمهوری آذربایجان طبق دستورات سران دو کشور و نیز اهمیت تلاش‌های مستمر برای توسعه روابط همه جانبه تاکید شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=135404

ثبت نظر

-