سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری روس‌ها در چین

  • کد خبر : 134882
  • 13 مرداد 1399 - 0:04
سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری روس‌ها در چین
به گزارش نیوز،

به نقل از راشاتودی، وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد: ممکن است ۲۰ میلیار دلار دیگر در قالب ۶ پروژه به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشترک روسیه با چین اضافه شود.

اخبار اقتصادی– بر همین اساس پیشنهاد این حجم سرمایه‌گذاری به کمیسیون بین دولتی سرمایه‌گذاری مشترک روسیه و چین ارائه شده و در حال حاضر این گروه در حال بررسی این پیشنهادات است.

نخستین جلسه این کمیسیون مشترک روز پنج‌شنبه برگزار شد و پیشنهاداتی از سوی شرکت‌های مأمور برای سرمایه‌گذاری به آن ارائه شده است.

این کمیسیون در سال ۲۰۱۴ و به پیشنهاد رؤسای جمهور چین و روسیه تشکیل شد و در حال حاضر ۷۰ پروژه سرمایه‌گذاری از سوی آن هدایت شده است و مجموع کل این سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به ۱۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

وظیفه این کمیسیون تمرکز بر همکاری و تقویت سرمایه‌گذاری بین دو کشور است.

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری روسیه است و حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در سال ۲۰۱۹ برای چندمین سال پیاپی افزایش یافت و به ۱۰۲٫۷۵ میلیارد دلار رسید.

مسکو و پکن قصد دارند، حجم مناسبات تجاری خود را دو برابر کنند البته ممکن است شیوع ویروس کرونا برنامه دو طرف را تحت تأثیر قرار دهد.

در شش ماه نخست سال جاری مبادلات تجاری بین روسیه و چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافت و به ۴۹٫۱۵ میلیارد دلار رسید.

هم روسیه و هم چین در تلاش هستند تا انجا که می‌توانند دلار را از مبادلات تجاری خود کنار بگذارند.

در سه ماه نخست سال جاری سهم دلار از مبادلات تجاری بین دو کشور به زیر ۵۰ دلار رسید و روبل، یوآن و دلار جای آن را گرفتند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=134882

ثبت نظر

-