یادداشت| مجسمه اوبا و پپِ دوم

  • کد خبر : 134607
  • 12 مرداد 1399 - 19:19
یادداشت| مجسمه اوبا و پپِ دوم

میکل آرتتا و پیرامریک اوبامیانگنیوز/ شهراد باغستانی؛ فینال جام‌حذفی انگلیس ۲ مرد کلیدی داشت؛ یکی پیرامریک اوبامیانگ که ۲ گل زد و دیگری میکل آرتتا که پس از چند ماه نخستین جام خودش را گرفت.

اوبا؛ مجسمه یا فروش؟
خستگی‌ناپذیر و پرانرژی. پیرامریک اوبامیانگ که حالا کاپیتان آرسنال است، اصلاً بازیکنی نیست که نشان دهد دیگر دوست ندارد در این تیم بازی کند و بی‌انگیزه است. ستاره پیشین دورتموند در فینال جام‌حذفی به تیمش روحیه داد و آن‌ها را به جلو برد. یک پنالتی گرفت و آرسنال را به بازی برگرداند. سپس با زیرکی و گول زدن مدافع مقابلش گل دوم را به زیبایی هرچه تمام‌تر وارد دروازه چلسی کرد. اوبا چیزی شبیه به ایان رایت ستاره پیشین خط حمله توپچی‌ها بود. اما آرسنال تا کی می‌تواند روی وفاداری او حساب کند؟ کمتر از ۱۲ ماه به پایان قرارداد اوبامیانگ باقی مانده و این مهاجم کلاس‌جهانی علاقه‌اش به حضور در تیم‌های دیگری از جمله رئال‌مادرید را نشان داده. آیا او ریسک می‌کند تا به تیمی برود که شرایطش مثل آرسنال نباشد، یا در شمال لندن می‌ماند تا در آینده مجسمه‌اش را بسازند و در محوطه بیرونی ورزشگاه امارات نصب کنند؟ آرتتا که به ماندن اوبامیانگ خوش‌بین است.

پپِ دوم
وقتی نیمه‌نهایی جام‌حذفی قرعه‌کشی شد، خوش‌بین‌ترین هوادار آرسنال هم فکر نمی‌کرد تیم‌شان با آن نتایج پرنوسان و شرایط نه‌چندان خوب بتواند در نیمه‌نهایی منچسترسیتی را کنار بزند و فینال را از چلسی ببرد. در واقع بین منچسترسیتی، منچستریونایتد، چلسی و آرسنال، توپچی‌ها آخرین شانس قهرمانی بودند. آرسنال حالا نشان داده واقعاً جادوگر جام‌حذفی است. تیمی که در بدترین شرایط با آرسن ونگر هم قهرمان این تورنمنت قدیمی شده بود، با میکل آرتتا هم عادت همیشگی‌اش را ترک نکرد. چهاردهمین قهرمانی آرسنال و این یعنی ۲ جام بیشتر از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده که منچستریونایتد است. اما هنر آرتتا در این راه را نباید نادیده گرفت. پس از قهرمانی آرسنال در جام‌حذفی نشان داد آدم قدردانی است و بلافاصله از پپ گواردیولا تشکر کرد، مردی که به او چیزهای زیادی یاد داده بود. حالا آرتتا را می‌توان پپِ دوم دانست. او تاکتیک‌های درستی در بازی اتخاذ می‌کند و تیمش ترسو نیست. بازگشت آرسنال در فینال با همین شهامتی که میکل به تیمش تزریق کرده بود، ممکن شد. حالا آرسنال یکی از جذاب‌ترین تیم‌های انگلیس به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=134607

ثبت نظر

-