یک بیماری نادر به جان انگلیس افتاد

  • کد خبر : 134529
  • 12 مرداد 1399 - 17:51
یک بیماری نادر به جان انگلیس افتاد

به گزارش نیوز به نقل از جماران، در چند روز اخیر، بستری شدن اولین بیمار مبتلا به «بابیزیوسیس» در بیمارستان گزارش شد.

بنابر آنچهروزنامه سان نوشته است، یک نفر هم به دلیل شرایطی وارد بیمارستان شده است که احتمالا مربوط به «انسفالیت کنه ‌‌ای» باشد. اداره بهداشت عمومی انگلیس می ‌گوید این دومین بار است که «انسفالیت کنه ‌ای» پیدا شده است. 

​به گفته مقامات، هر دوی این بیمارها به احتمال قوی بهبود خواهند یافت.

اداره بهداشت عمومی انگلیس گفته است که خطر این بیماری برای عموم مردم «بسیار پایین» است، اما باید مراقب کنه‌ ها بود.

بابیزیوسیس بر اثر انگلی به وجود می ‌آید که گلبول ‌های قرمز خون را آلوده می ‌کند.

یک ویروس دیگر که بر اثر کنه ‌ها انتقال می ‌یابد، «انسفالیت کنه‌ ای» است که بر نظام مرکزی عصبی بدن تاثیر می‌ گذارد. 

بیشتر مبتلایان به بابیزیوسیس یا هیچ علایمی نخواهند داشت، یا تنها نشانه ‌های خفیفی خوهند داشت. اما افراد دچار به نظام ایمنی ضعیف، ممکن است به علائم متعدد شبیه آنفولانزا همچون تب و لرز و درد عضلات برسند. 

حدود دو سوم مبتلایان به «انسفالیت کنه ‌ای» هم هیچ علائمی نخواهند داشت. آنهایی هم که به علائم برسند، معمولا دو فاز را از سر می‌ گذرانند. در فاز اول علائمی مشابه آنفولانزا‌ (تب، سردرد و خستگی) خواهند داشت. در فاز دوم که جدی‌ تر خواهد بود، نظام مرکزی عصبی درگیر می ‌شود و کار می ‌تواند به مننژیت و حتی فلجی بکشد.

در آمریکا هم از حدود یک ماه پیش در مورد عواقب احتمالی بیماری‌ هایی که موجوداتی همچون کنه‌ ها منتقل می ‌کنند، هشدار داده شده بود، به ‌ویژه به این دلیل که در پی قرنطینه خیلی ‌ها عازم سفر به محیط باز شده ‌اند. کارشناسان بهداشتی گفته بودند که در مناطق پرجمعیت ساحل شرقی آمریکا امسال سال خطرناکی برای مواجهه با کنه ‌ها است. 

مقامات ایالت میشیگان نیز در مورد عروج بیماری آناپلاسموسیس هشدار داده بودند که آن هم بر گلبول‌ های قرمز خون تاثیر می ‌گذارد و از کنه‌ ها می ‌آید. 

در حالی این بیماری نادر در انگلیس دیده می شود که براساس داده ‌های تازه منتشر شده، انگلیس در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با هر کشور دیگری دراروپا طولانی ‌ترین دوران مرگ و میر اضافی (مرگ و میری بالاتر از میانگین اعلام شده) را متحمل شده است.

ارقام دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که این کشور پس از اسپانیا دومین کشور در بالاترین میزان ابتلا به بیماری بوده است، اما در مجموع بالاترین نرخ مرگ و میر اضافی را از آن خود کرده است.

دانشمندان می‌گویند که این میزان مرگ و میر اضافی بهترین نشانه از تاثیر واقعی همه ‌گیری ویروس کرونا است.

اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی نسبت به سال‌ های قبل، افزایش اندکی در شمار مرگ ‌های اضافی داشتند، اما آن شمار همچنان از سایر کشورهای اروپایی بیشتر است.

انگلیس در مجموع بالاترین میزان مرگ و میر نسبی را از هفته ‌ای که با ششم ژوئن آغاز شد ثبت کرده است.

این شکاف بین انگلیس و سایر کشورها احتمالا با در نظر گرفتن داده‌ های جدیدتر، از این هم بیشتر خواهد شد.

انگلیس یکی از آخرین کشورهای به شدت آسیب دیده در اروپا بود که وارد قرنطینه شد و به همان نسبت هم میزان ابتلا و نرخ مرگ و میر در این کشور دیرتر از سایر کشورهای همسایه ‌اش رو به کاهش گذاشت.

«بوریس جانسون» در پاسخ به این آمار و ارقام مدعی شد که کاهش مرگ و میر در انگلیس از زمان اوج بیماری تاکنون «یک موفقیت بزرگ» است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=134529

ثبت نظر

-