اختصاصی| قصور وزارت صمت در مدیریت توزیع ماسک/نیاز روزانه ماسک کشور چقدر است؟

  • کد خبر : 134431
  • 12 مرداد 1399 - 16:07
اختصاصی| قصور وزارت صمت در مدیریت توزیع ماسک/نیاز روزانه ماسک کشور چقدر است؟

کد خبر: ۱۵۹۶۴۲

تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۲:۰۲

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت صمت در مدیریت توزیع ماسک قصور کرده است، گفت: به دلیل نبود نظارت دقیق و روزانه بازار ماسک پرتلاطم شد.

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار نیوز درباره گرانی ماسک و دغدغه و مطالبه مردم در این زمینه اظهار داشت: وزارت صمت و بقیه عوامل مرتبط با این موضوع در بسیاری از موارد نظارت روزانه و کافی ندارند در حالی که باید اقدامات تأثیرگذار و عاجل در این راستا صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هم روز گذشته گلایه خود را نسبت به افزایش قیمت روزانه مایحتاج عمومی مردم مطرح کرند، گفت: باید رفع این مشکل در دستور کار وزارت صمت قرار گیرد.

شاکری با بیان اینکه استفاده از ماسک در مکان‌های مانند مترو و اتوبوس اجباری شده است، گفت: بر همین اساس تقاضای استفاده از ماسک بیشتر شده و باید توزیع آن تحت کنترل باشند همچنین رویه‌ای که در حال حاضر در زمینه توزیع ماسک انجام گرفته و قیمت‌ها ناعادلانه است باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه وزارت صمت در موضوع توزیع ماسک قصور و کوتاهی داشته است، گفت: قطعاً چندگانگی قیمت ماسک و توزیع ناعادلانه آن دردسرساز شده و نشان از کاستی‌ها در انجام مدیریت توزیع ماسک دارد.

 شاکری با بیان اینکه با ورود گروه‌های جهادی به موضوع تهیه ماسک، بخش‌ زیادی مشکلات در این زمینه مرتفع شده است، گفت: خوشبختانه به اندازه کافی در کشور ماسک وجود دارد و تنها در نحوه توزیع آن نیاز به نظارت دقیق است.

وی تصریح کرد: سازمان تعزیرات باید از حقوق مردم دفاع و به موضوع ماسک ورود کند. متاسفانه گاهی به ما می‌گویند؛ گزارش دهید تا ما با بررسی کنیم، مگر خودشان نمی‌بینند که در داروخانه‌ها وضعیت ماسک چگونه است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط تحریم و کرونا مردم در فشار قرار دارند. بنابراین از تعزیرات تقاضا می‌کنیم با نابسامانی‌ها برخورد کند و حداقل مردم در دسترسی به ماسک مشکلی نداشته باشند و این وسیله جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با قیمت مناسب در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=134431

ثبت نظر

-