۸۰ هزار جودوکار ایرانی بلاتکلیف هستند

  • کد خبر : 134284
  • 12 مرداد 1399 - 14:02
۸۰ هزار جودوکار ایرانی بلاتکلیف هستند

به گزارش نیوز، دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش، جلسه دادرسی فدراسیون جودوی ایران روز ۲۶ شهریورماه را قطعی کرد، جلسه‌ای که همه جودوکاران چشم‌انتظار نتیبجه اش هستند، نتیجه‌ای که آن‌ها را از سردرگمی دربیاورد.

ایرانی‌ها با برنامه جلو بروند
وحید بنا مربی تیم امید جودو امیدوار است این بحران ختم به خیر شود. به نظر او ایرانی‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق جلو بروند: «باید همه مسئولان ورزش و فدراسیون با برنامه‌ریزی دقیق و سیاست واحد کار را پیش ببرند. هدف همه باید یکی باشد تا فدراسیون جودوی ایران از این شرایط بحرانی خارج شود. در حال حاضر ۸۰ هزار جودوکار ایرانی به خاطر شرایطی که پیش آمده بلاتکلیف هستند و در واقع ضرر کرده‌اند؛ باید همه با هم تلاش کنیم شرایط جودوکاران به روال قبلی برگردد.»

اصلاً موافق شهادت سه ایرانی نیستم
بنا امیدوار است شهادت سه ایرانی در دادگاه منصفانه باشد: «با تصمیم آن‌ها اصلاً موافق نیستم. فقط امیدوارم شاهدان ایرانی که قرار است در دادگاه حکمیت ورزش حاضر شوند همه شرایط را در نظر بگیرند و منصفانه رفتار کنند؛ صحبت‌هایی نکنند که به ضرر جودوی ایران باشد و ویزر رئیس فدراسیون جهانی هم شرایط جودوی ایران را درک کند. او باید به سیاست‌های تمام کشور‌ها و کشور ما احترام بگذارد و شرایط ما را درک کند.»

جلسه آنلاین به صلاح جودو نیست
مربی تیم جودوی امید برگزاری جلسه آنلاین را به صلاح ایران نمی‌داند: «حضور همه شاهدان ایرانی در دادگاه حکمیت ورزش خیلی مهم است. همه نمایندگان که اسمشان رسماً اعلام شده حتماً باید در دادگاه حاضر شوند؛ بدون شک برگزاری دادگاه آنلاین به صلاح جودوی ایران نیست، حضور همه شاهدان در دادگاه قطعاً تأثیر‌گذار است و فقط امیدواریم که ۲۶ شهریورماه شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که جودوی ایران از شرایط فعلی خارج شود.»

تعلیق تأثیر گذاشته اما…
به گفته او تعلیق جودوی ایران روی جودوکاران اثیر منفی گذاشته‌: «تعلیق روی عملکرد همه جودوکاران ایرانی تأثیر منفی گذاشته است، اما نکته خیلی مهم این است که با شیوع کرونا در جهان، ورزش دنیا تعطیل شده و چند ماهی است هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌شود. در واقع شرایط همه جودوکاران دنیا فعلاً یکسان است و همه بدون مسابقه، تنها تمرین می‌کنند. پس تفاوتی بین جودوکاران ایرانی و دنیا نیست؛ جودوکاران کشورمان هم تصور کنند که تعطیلی جودوی ایران فعلاً به خاطر کروناست و همه آن‌ها با انگیزه تمریناتشان را ادامه بدهند تا وضعیت جودوی ایران هم ان‌شا‌ءا… به زودی عادی شود.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=134284

برچسب ها

ثبت نظر

-