احتمال برگزار نشدن جشنواره فیلم فجر

  • کد خبر : 134266
  • 12 مرداد 1399 - 13:47
احتمال برگزار نشدن جشنواره فیلم فجر

به گزارش ، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا ، درباره برگزاری این جشنواره و شرایط ویژه سینما در وضعیت کرونا گفت: با توجه بِه شیوع بیماری کرونا، در حال حاضر پیش بینی اینکه در ماه‌های منتهی به جشنواره چه اتفاقی خواهد افتاد سخت به نظر می رسد. باید منتظر بمانیم تا با بهبود شرایط بتوانیم دقیق‌تر درباره برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر امسال اظهارنظر کنیم.

‎وی درباره جلسه دبیران جشنواره‌های سازمان سینمایی که در اواخر تیرماه برگزار شد هم عنوان کرد: در این جلسه درباره امکان برگزاری آنلاین جشنواره‌های سینماحقیقت و فیلم کوتاه تهران بحث شد که دبیران محترم این جشنواره‌ها قطعا تصمیم مناسبی خواهند گرفت اما در مورد جشنواره ملی فیلم فجر به این دلیل که در آن رونمایی از فیلم‌های سینمای ایران صورت می گیرد و نمایش آنلاین آنها بسیار پرخطر است، این امکان وجود ندارد که جشنواره را به صورت آنلاین برگزار کرد.

بیشتر بخوانید:

تناقض‌ها درباره دبیری دوباره داروغه‌زاده درجشنواره فجر

‎دبیر چند دوره جشنواره ملی فیلم فجر افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال علاوه بر سینماها، روند تولید فیلم های سینمایی هم دچار اخلال شده‌اند و باید منتظر ماند تا شرایط به وضعیت عادی برگردد تا بتوان تصمیم متناسبی اتخاذ کرد. سینماها اگر به فعالیت عادی خود بازنگردند اساسا فضایی برای برگزاری جشنواره وجود نخواهد داشت.

داروغه زاده اظهار کرد: شرط اصلی برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر اطمینان خاطر از سلامت فیلمسازان و مخاطبان جشنواره در ایام برگزاری است.

وی با بیان اینکه در دو الی سه ماه مانده به جشنواره نیز می توان مقدمات برگزاری آن را فراهم کرد، توضیح داد: به نظرم در مهر و آبان می شود درباره برگزاری جشنواره نظر قطعی داد که آیا ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما این اجازه را می دهد که بتوانیم جشنواره ملی فیلم فجر را برگزار کنیم یا خیر.

‎این مدیر سینمایی در پایان تاکید کرد: اگر تا پاییز روند ابتلا به کرونا در کشور به سمت کاهش برود امکان برگزاری جشنواره قابل بررسی است اما اگر با آمدن فصل سرما دوباره شاهد موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا باشیم، در زمستان شرایط بدتر می شود و آنگاه باید درباره آن تصمیم بگیریم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=134266

برچسب ها

ثبت نظر

-