اختصاصی| روزگار ناخوش کادر درمان در مبارزه با کرونا؛ از فرار پرستاران آمریکایی تا حمله بستگان متوفی به پزشک

  • کد خبر : 134220
  • 12 مرداد 1399 - 13:11
اختصاصی| روزگار ناخوش کادر درمان در مبارزه با کرونا؛ از فرار پرستاران آمریکایی تا حمله بستگان متوفی به پزشک

کد خبر: ۱۵۹۶۲۶

تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۹:۲۶

شیوع ناگهانی یک همه‌گیری روزهای عجیب و بی‌سابقه ای را به دنیا تحمیل می کند؛ روزهایی که در آن مردم یکی پس از دیگری بیمار شده و برخی از آنها جان خود را از دست می دهند. این وقایع برای کادر درمان بسیاری از کشورها نیز قابل توصیف نیست.

سرویس ترجمه نیوز، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ ، بسیاری از ایالت های آمریکا نه تنها دچار کمبود تخت و تجهیزات درمانی شده اند، بلکه تعداد پزشکانی که حاضرند در بخش مراقبت های ویژه بیماران کرونایی حضور یافته و به درمان آنها بپردازند، بسیار اندک هستند. اکثر پزشکان و پرستاران تمایلی به حضور در بخش بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ ندارند. همین امر درمان بیماران در بیش از ۱۲ ایالت آمریکا را دچار اخلال کرده است. 

طبق گزارش لس‌آنجلس‌تایمز، کمبود پزشک و پرستار و عدم حضور کادر درمان در بخش بیماران کرونایی موجب شده وزارت دفاع آمریکا از بخش مدیریت مواقع اضطراری فدرال درخواست کند تا تیم های پزشکی نیروی هوایی ارتش این کشور به درمان بیماران ورود کنند. در حال حاضر بیمارستان های شش ایالت آمریکا پشتیبانی نظامی دریافت می کنند. علاوه بر این کمبود. تعدادی از پزشکان و پرستاران حاضر در شیفت های کاری خود نیز به ویروس کرونا مبتلا شده و ناچارا به طور موقت از خدمت ساقط می شوند. 

در هند نیز وضعیت نیروهای درمان و خدمه بیمارستان تعریفی ندارد. جان باختن تعدادی از خدمه و همچنین کمک پرستارها در بیمارستان های دهلی‌نو ، خانواده های آنان را راهی ادارات و ارگان های مختلف برای دریافت حق بیمه این متوفیان کرده تا از این طریق کمکی مالی نیز دریافت کرده باشند. یکی از معضلات بزرگ این خانواده ها آن است که نمی توانند اثبات کنند که فرد متوفی در ارتباط با کرونا و مبارزه با این ویروس جان خود را از دست داده است. 

در یکی از بیمارستان های هند نیز خانواده یکی از متوفیان کرونایی ، پس از شنیدن خبر فوت به سوی محل اسکان پزشکان و پرستاران حمله ور شدند. کادر درمان پا به فرار گذاشته و با محبوس کردن خود در چند اتاق توانستند از حمله و ضربه این خانواده داغدار و عصبانی در امان بمانند. 

بیش از یک میلیون پزشک و پرستار فیلیپینی نیز در بیانیه ای از دوترته رییس جمهور این کشور خواستند تدابیر سخت‌گیرانه اجتماعی را بار دیگر در مانیل پایتخت این کشور و حومه آن اعمال نماید تا از این طریق، در روند رو به شکست مبارزه با کرونا تغییری ایجاد شود. در این بیانیه نسبت به شقوط سیستم بهداشتی این کشور در صورت عدم اعمال کنترل های شدیدتر هشدار داده شده است. فیلیپین روز شنبه گزارش داد که تعداد ۹۹۳ ابتلای جدید به کروناویروس ثبت شده که بزرگترین جهش یک روزه از ابتلای همه گیری تاکنون می باشد. تعداد زیادی از کارمندان بهداشت فیلیپین در اثر ابتلا به کرونا خانه نشین شده و یا فوت کرده اند. 

در استرالیا نیز تنها در یک هفته  گذشته چهار تن از کادر درمانی شامل دو پزشک و دو پرستار در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. یکی از این قربانیان پزشکی ماهر و متخصص بوده و دیگری یک روانشناس بالینی. 

شایان ذکر است که بر اساس نتایج یک تحقیق در دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا، احتمال مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در میان خانواده و بستگان آن دسته از کادر درمانی -اعم از پزشک، پرستار، کمک پرستار و خدمه بهداشت – که در بخش مراقبت های ویژه (و نه بخش بستری) بیماران کرونایی بوده اند، بیشتر از سایرین است. 

مترجم: لیلا فرجی
سرویس ترجمه نیوز

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=134220

ثبت نظر

-