مرگ دردناک توله خرس در مشگین شهر / مقصر کیست؟! + عکس دلخراش

  • کد خبر : 134092
  • 12 مرداد 1399 - 11:17
مرگ دردناک توله خرس در مشگین شهر / مقصر کیست؟! + عکس دلخراش

به گزارش نیوز ، رئیس اداره محیط زیست مشگین شهر گفت: متأسفانه یک قلاده توله خرس به‌وسیله مواد غذایی آلوده به سم توسط زنبورداران در مشگین‌شهر کشته شد.

یوسف محمدی از کشف لاشه یک قلاده توله خرس توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست طی امروز در روستای وله زیر مشگین شهر خبر داد و گفت: متأسفانه یک قلاده توله خرس به وسیله مواد غذایی آلوده به سم توسط عوامل انسانی در طبیعت اطراف روستای وله زیر کشته شد که طبق تحقیقات میدانی اداره محیط زیست مشگین شهر این کار توسط زنبورداران مستقر در محل صورت گرفته است.

زنبورداران مشگین شهر یک خرس را کشتند

وی افزود: به‌دلیل فراوانی حضور زنبورداران در روستاهای وله زیر و موییل که زیستگاه طبیعی خرس قهوه‌ای در منطقه است برخی از زنبورداران و کشاورزان با دست زدن به اعمال غیرانسانی چون سم دادن یا کشتن حیوان به‌وسیله اسلحه تلفات سنگینی به این گونه نادر طبیعی مشگین شهر وارد می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مشگین شهر با بیان اینکه حفظ گونه‌های ارزشمند طبیعی نیاز به فرهنگ سازی دارد، اظهار کرد: اداره محیط زیست برای توجیه زنبورداران و کشاورزان نیاز به همکاری اداره جهاد کشاورزی دارد ولی متأسفانه با وجود چندین بار مکاتبه با این اداره برای نشست هم اندیشی و توجیهی با کشاورزان و زنبورداران در مواجهه با خرس متأسفانه تاکنون جوابی از این اداره دریافت نکرده‌ایم.

محمدی تصریح کرد: زنبورداران و دامداران حاضر در ییلاقات سبلان به این نکته مهم باید توجه کنند که آنها با استقرار در این مناطق وارد حریم زندگی خرس و سایر حیوانات شده‌اند و در این میان کشتن این حیوانات دور از جوانمردی است.

لزوم فرهنگ سازی برای حفظ گونه‌های نادر جانوری

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست و گونه‌های نادر جانوری در منطقه، گفت: خرس قهوه‌ای گونه شاخص طبیعت مشگین شهر است و حفظ این‌گونه ارزشمند بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نیست و در این میان رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد حساسیت مردم برای احترام به طبیعت یاری‌گر اداره محیط زیست شهرستان مشگین شهر باشند.

محمدی در مورد خرس کشته شده در روستای هفت چشمه و چگونگی برخورد قانونی با این فرد نیز گفت: فردی که در روستای هفت چشمه منطقه ارشق که خرس بالغی را با تراکتور زیر گرفته و کشته بود، به دادگاه معرفی کردیم ولی از نحوه مجازات وی فعلاً اطلاعی نداریم و در اسرع وقت با شکایت از فرد مذکور و معرفی به دادگاه همه اقدامات در این مورد را انجام دادیم ولی متأسفانه ادامه قتل عام بی‌رحمانه حیوانات نشان می‌دهد مجازات‌ها در این مورد بازدارنده نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=134092

ثبت نظر

-