اقامت یک ساله کشور اروپایی با دورکاری !

  • کد خبر : 133982
  • 12 مرداد 1399 - 9:29
اقامت یک ساله کشور اروپایی با دورکاری !

به گزارش نیوز به نقل از یورو نیوز، این ویزای جدید را استونی، Digital Nomad Visa یا «خانه به‌دوشی دیجیتال» نامیده است و امیدوار است با این شیوه دست‌کم ۲ هزار نفر برای زندگی موقتا به این کشور نقل مکان کنند.

طبق نوشته سایت فوربس، این موضوع شاید به‌عنوان یک گام در تحقق اقامت الکترونیکی e-Residency باشد که از حدود شش سال قبل در استونی به عنوان نخستین کشور برای اعطای چنین اقامتی آغاز شده است. از سوی دیگر این ویزا می‌تواند این امکان را به شهروندان جوان خارج از اتحادیه اروپا بدهد که به سرعت مهارت‌های لازم برای مهاجرت را آموزش ببینند حتی اگر تنها یک سال فرصت داشته باشند.

با توجه به اینکه استونی از کشورهای عضو منطقه شنگن است، به دارندگان ویزا اجازه می‌دهد با همان ویزا به سایر کشورهای حوزه شنگن سفر کنند.

وزارت کشور استونی برآورد کرده که اکثر افراد مشمول این طرح جدید، در بخش‌های فن‌اوری اطلاعات، بازاریابی و تامین مالی فعال باشند و صدور ویزای «خانه به دوشی» امکان جذب آنها را فراهم خواهد کرد.

نمایی از کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استونی

  • استونی گذرنامه‌های روسیه را برای جدایی‌طلبان شرق اوکراین به‌رسمیت نمی‌شناسد
  • استونی پیش‌قدم شد؛ شرایط دریافت ویزای «خانه ‌به‌دوشی دیجیتالی» چیست؟

اما معیارها اخذ این ویزا چیست؟

  • شما می‌توانید مستقل از موقعیت مکانی خود کار کنید.
  • شما می‌توانید وظایف کاری خود را از راه دور با استفاده از فن‌آوری ارتباطات از راه دور انجام دهید.
  • شما یا با شرکتی که خارج از استونی ثبت شده است دارای یک قرارداد کاری فعال هستید یا به عنوان یک فرد با کار آزاد (فریلنسر) برای مشتریانی که اغلب آن‌ها در خارج از استونی هستند کار می‌کنید.
  • شما باید شواهد و اسنادی ارائه کنید که نشان دهد درآمد شما در طی شش ماه قبل از ارائه درخواست، منطبق با آستانه درآمد باشد. آستانه درآمد در اروپا ماهانه ۳ هزار و ۵۰۴ یورو (بدون کسر مالیات) است.
  • شما باید درخواست خود را به‌صورت آنلاین یا از طریق نزدیک‌ترین سفارت استونی به محل اقامتتان ثبت کنید.

تامین مالی ۳ هزار و ۵۰۴ یورویی در هر ماه، در حالی برای صدور این ویزا ذکر شده است که در مقایسه با میانگین درآمد در اروپا که در سال ۲۰۱۹ رقم ۱۴۰۷ یورو در هر ماه بود و متوسط درآمد که ۱۱۴۳ یورو ماهانه است تقریبا ۲.۵ و ۳ برابر بیشتر است.

هزینه این درخواست برای ویزای نوع سی C مبلغ ۸۰ یورو است که امکان اقامت کوتاه مدت تا ۹۰ روز را فراهم می‌کند و یا هزینه ۱۰۰ یورو برای ویزای نوع دی D است که یک سال اقامت کامل در استونی را امکان پذیر می کند.

به نظر می‌رسد استونی با اعطای این نوع ویزا در نظر دارد تا افرادی را که درآمد خوبی دارند، در این کشور جذب کند. این موضوع به نظر می‌رسد از توجه به مهارت، سطح تحصیلات یا حرفه خاص مهم‌تر باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=133982

ثبت نظر

-