به جای عذرخواهی دنبال VAR باشید

  • کد خبر : 133975
  • 12 مرداد 1399 - 9:26
به جای عذرخواهی دنبال VAR باشید

به گزارش نیوز، تیم ذوب‌آهن که برای بقا در این فصل از بازی‌ها تلاش می‌کند، در فصل اخیر از اشتباهات داوری صدمات زیادی دیده که بیشتر این اشتباهات نیز در هفته‌های اخیر، درست از جایی که لوکا هدایت تیم را برعهده گرفت، بوده است. به طوری که سرمربی جدید ذوب‌آهن گفته اشتباهات هفته‌های اخیر را طی سال‌های حضور در فوتبال ندیده است.

این اشتباهات در نهایت منجر به صدور بیانیه‌ای از سوی باشگاه ذوب‌آهن شد. در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: «دیگر کار از اشتباه، خطاى دید و داور هم انسان است و جایزالخطا، گذشته است! آنچه در طول این فصل و به ویژه در هفته‌هاى اخیر بر سر تیم فوتبال ذوب‌آهن آمده است را با هیچ حرف و سخنى نمی‌توان توجیه کرد! در این فصل اشتباهات فاحش و مکرر داورى، تیم فوتبال پرافتخار ذوب‌آهن را در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر قرار داده و هیچ‌کس هم پاسخگو نیست! اشتباهاتى که از مرز سهوى بودن فراتر رفته و عذرخواهى‌هاى پیاپى مسئولان هم دردى را از شرایط کنونى ما دوا نخواهد کرد.»

حق با باشگاه ذوب‌آهن است. می‌گوییم اشتباه داور جزئی از فوتبال است، در صورتی که این‌طور نیست. اشتباهات داوری نباشد، فوتبال کامل‌تر می‌شود در حالی که ما می‌گوییم اشتباه داوری جزئی از فوتبال است! جزء بخشی از کل است و باید حتماً باشد. فوتبال، اما به اشتباهات داوری نیازمند نیست و اگر اشتباهات داوری نباشد، مسابقه فوتبال شکل بهتری به خود می‌گیرد. با این حجم از اشتباهات داوری به نظر می‌رسد ایران باید دنبال استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی برود، اما حرف‌هایی که تاکنون در این زمینه زده شده، به عمل منجر نشده و در نهایت فقط شاهد عذرخواهی‌های متوالی کمیته داوران از تیم‌ها هستیم! باز جای شکرش باقی است که کمیته داوران عذرخواهی می‌کند! عذرخواهی از تیم متضرر از سوی داور در قانون ممنوع است و اگر داوری این کار را انجام دهد، جریمه خواهد شد. بهتر است کمیته داوران به جای این کار، باشگاه‌ها را متقاعد کند که استادیوم خود را مجهز به VAR کنند. بدون شک باشگاه‌ها با آسیب‌هایی که از داوری دیدهاند، حاضر هستند پول یک بازیکن میلیاردی را صرف خرید این تکنولوژی کنند. در این صورت دست‌کم از اشتباهات فاحش و پرتعداد داوری راحت خواهند شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=133975

ثبت نظر

-