بنیاد‌های نیکوکاری تیم‌های ملی را اداره می‌کنند!

  • کد خبر : 133945
  • 12 مرداد 1399 - 9:04
بنیاد‌های نیکوکاری تیم‌های ملی را اداره می‌کنند!

به گزارش نیوز، فدراسیون فوتبال با بحران مالی مواجه شده است؛ شاید به همین دلیل بعد از جدایی مارک ویلموتس به یک مربی ارزان‌تر اکتفا کرد. با وجود پرداخت دستمزد ۲ میلیون دلاری به مارک ویلموتس که از شرکت شستا قرض گرفته شد، فدراسیون فوتبال نتوانسته پاداش ۲۲ میلیون تومانی بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان را پرداخت کند! این در حالی است که از قهرمانی این تیم در جام ملت‌ها نزدیک به ۳ سال می‌گذرد و ارزش پولی که قرار بود در زمان قهرمانی به بازیکنان پرداخت شود، چندین برابر پولی است که هنوز به آن‌ها پرداخت نشده است. اما در چنین شرایطی که داد بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان به هوا بلند شده، یکی از خیرین به آن‌ها پاداش داده و گویی آن‌ها باید این پاداش را همان پاداش فدراسیون فوتبال لحاظ کنند. هر چند بازیکنان نظر دیگری دارند. پاداش فرد خیر به اندازه پاداش فدراسیون فوتبال نبوده که برای بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان در نظر گرفته شده است.

ماجرا از این قرار است که یک خیّر مشهدی برای قدردانی از این بازیکنان با تلاش هیئت فوتبال خراسان تصمیم به پرداخت هدیه گرفت و این مبلغ پرداخت شده کمتر از نصف قول پاداشی است که فدراسیون به بازیکنان داده بود. مهدی مروج تربتی، عضو اصلی هیئت امنای بنیاد خیّرین حامی دانشگاه تربت حیدریه بعد از شنیدن صحبت‌هایی که درخصوص عدم پرداخت پاداش به بازیکنان مطرح بود، از فدراسیون فوتبال اسامی ۱۴ بازیکن اعزامی را خواست تا مبلغی را به عنوان هدیه پرداخت کند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال در پرداخت این پول هیچ نقشی نداشته است. بازیکنان تیم ملی فوتسال نیز در پست‌های شخصی خود به این موضوع اشاره کرده و گفته‌اند این پرداختی هیچ ارتباطی به پاداش ۲۲ میلیون تومانی فدراسیون فوتبال ندارد و از طرف یک شخص خیّر پرداخت شده است.

این خبر به طور حتم ناراحت‌کننده است؛ اگر شرایط به همین منوال پیش برود، احتمالاً در آینده‌ای نزدیک باید بنگاه‌های خیریه هزینه‌های تیم ملی را تأمین کنند. همان‌طور که در مورد تیم امید گفته می‌شود دوستان حمید استیلی برخی از هزینه‌های تیم را متقبل می‌شوند. این، دو علت عمده دارد؛ یکی اینکه درآمد‌های فدراسیون فوتبال نزد فیفا مسدود شده و از همه مهمتر اینکه فدراسیون فوتبال در درآمدزایی در سال‌های اخیر بسیار ضعیف بوده است!

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=133945

ثبت نظر

-