واکسن کرونا واقعا در روسیه ساخته شده است یا بلوف است؟

  • کد خبر : 133894
  • 12 مرداد 1399 - 8:10
واکسن کرونا واقعا در روسیه ساخته شده است یا بلوف است؟

در حالی که دیروز کمپانی مدرنا اعلام کرد سعی دارد تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ساخت واکسن کرونا را به اتمام برساند تا از اوایل سال ۲۰۲۱ توزیع آن را آغاز کند اما روسیه اعلام کرده واکسن کرونا را نهایتا تا پایان مردادماه روانه بازار خواهد کرد.

طبق خبر خبرگزاری روسی اسپوتیینگ میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه اعلام کرده که آزمایشات بالینی واکسن نوع جدید ویروس کرونا که در مرکز گامالیا در مسکو ساخته شده ، به پایان رسیده است.

موراشکو در پاسخ به سؤالی درباره زمان پایان رسمی آزمایشات بالینی واکسن کووید ۱۹ گفته: « آزمایشات بالینی واکسن بیماری ناشی از ویروس کرونا که توسط موسسه گامالیا ساخته شده، به پایان رسانده است.»

پیشتر معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود نخستین واکسن کووید با مشارکت متخصصان نظامی و دانشمندان مرکز تحقیقاتی «گامالیا» طراحی و آماده تولید شده است.

مرکز گامالیا آزمایشات بالینی واکسن را به طور مشترک با کارشناسان بیمارستان نظامی N.N.Burdenko انجام داد. در تاریخ ۲۰ ژوئیه ، گروه دوم از ۲۰ داوطلب از آنجا مرخص شدند. وزارت دفاع تأکید کرد که نتایج آزمایشات به طور مشخص و واضح نشان می دهد که پاسخ ایمنی در همه داوطلبان وجود دارد ، عوارض جانبی ، مشکلات یا واکنش های نامطلوب وجود نداردو داووطلبات هیچ گونه شکایتی درمورد وضع سلامتی خود نداشته اند.

به گزارش خبرنیوز دکتر مینو محرز متحصص بیماری های عفونی و عضو ستاد علمی کرونا امروز درباره واکسن کرونا روسیه گفته که تا سازمان بهداشت جهانی واکسن روسیه را تایید نکند نمی توانیم از آن استفاده کنیم.

حال باید دید روسیه که اعلام کرده:« اکنون بسته اسناد برای ثبت این واکسن در حال تهیه است.» چه زمانی تاییدیه واکسن کرونای خود را از سازمان بهداشت جهانی اخذ می کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=133894

ثبت نظر

-