خریدهای مؤثر پپ در سیتی؛ ۴ سال ۵ خرید خوب

  • کد خبر : 133821
  • 12 مرداد 1399 - 5:28
خریدهای مؤثر پپ در سیتی؛ ۴ سال ۵ خرید خوب

به گزارش نیوز، از سال ۲۰۱۶ که به منچسترسیتی آمده بیش از ۲۵ بازیکن‌را با پول باشگاه خریده است. قرار بود منچسترسیتی را به قهرمانی لیگ برتر و سپس لیگ قهرمانان اروپا برساند اما بعد از چهار سال هنوز وعده دوم عملی نشده است. در بین خریدهای پپ گواردیولا برای سیتی ۵ بازیکن هستند که بهترین بازدهی را در تیم داشتند.

ریاض محرز
وینگر الجزایری پس از درخشش در لسترسیتی دو راه بیشتر نداشت. یا وفادار بودن مثل جیمی واردی و یا رفتن مثل کانته و مگوایر. او دومی را انتخاب کرد و با رقمی نزدیک به ۶۸ میلیون یورو به سیتی رفت. او قرار نبود بازیکن ثابت باشد اما توانایی‌هایش را طوری به پپ ثابت کرد که در تیم گنجانده شد. او در فصل اول ۱۴ بار ثابت و ۱۳ بار هم تعویضی به میدان رفت. امسال اما ۱۱ گل و ۹ پاس گل را در ۳۳ بازی ثبت کرد که ۲۱ بار بازیکن فیکس بود.

کایل واکر
برای یک دفاع راست ۵۳ میلیون یورو هزینه کردن قابل هضم نیست. به همین دلیل موقع انتقال کایل واکر از تاتنهام به منچسترسیتی موجی از انتقادات در رسانه‌ها و بین تیم‌ها بابت ولخرجی‌های بی‌حساب و کتاب سیتی به راه افتاد. مدافع تیم ملی انگلیس اما در دو فصل اول حضورش بیش از ۳۰ بازی انجام داد و خیال پپ را از بابت سمت راست راحت کرد. تأثیرگذاری این بازیکن ۳۰ ساله که حواشی زیادی هم در زندگی شخصی‌‌اش دارد باعث شد از آن ۵۳ میلیون پوند به بهترین شکل استفاده شود.

رودری
منطقی بود که با افزایش سن فرناندینیو باشگاه به دنبال بازیکن جایگزین در پست هافبک دفاعی باشد. گزینه‌ها به رودری جوان ختم شد و این بازیکن ۲۴ ساله با ۷۰ میلیون یورو از اتلتیکومادرید جدا شد و به سیتی پیوست. رودری در فصلی که گذشت با ۲۹ بازی و میانگین ۷۴ پاس در هر مسابقه که ۹۳ درصد تأثیرگذار بود توانست کیفیتش را به سرمربی تیم نشان دهد.

ادرسون
مشکل دروازه‌بانی در تیم پپ گواردیولا را نه جو هارت توانست حل کند و نه کلودیو براوو. این ادرسون برزیلی بود که قفل محکمی به قفس توری سیتی زد و آرامش را به پپ هدیه داد. او تا الان ۶۹ کلین‌شیت در تیم داشته و امسال هم با ۱۶ کلین‌شیت موفق شد دستکش طلایی جزیره را مال خود کند. این موفقیت برای سیتی ۴۰ میلیون یورو آب خورد و البته ۱۸ میلیون یورو بابت خرید براوو ضرر هم دادند.

آیمریک لاپورت
در زمستان ۲۰۱۸ با ۶۵ میلیون یورو از اتلتیک‌بیلبائو خریده شد. لغزش سیتی در میانه خط دفاعی که با خروج کمپانی و عملکرد ضعیف استونز و مانگالا همراه شد پپ را بر این داشت تا از مسئولان باشگاه برای خرید لاپورت بودجه بگیرد. در ۳۸ بازی سیتی ۲۳ گل دریافت کرد که در مقایسه با فان دایک لیورپول فقط یک گل فاصله بود. از آن زمان تاکنون میانگین ۷۸ پاس برای او در هر مسابقه ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=133821

ثبت نظر

-