اجرای طرح کارت آمایش ۱۵ برای تمدید هویت اتباع خارجی از امروز

  • کد خبر : 133772
  • 12 مرداد 1399 - 3:26
اجرای طرح کارت آمایش ۱۵ برای تمدید هویت اتباع خارجی از امروز
به گزارش نیوز،

مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به آخرین وضعیت «سند جامع همکاری ایران و افغانستان» اظهار کرد: از سال‌ها قبل محتویات ابن سند تنظیم شده بود و برای اجرایی شدن، دولت افغانستان باید نظرات خود را اعلام می‌کرد.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: تنظیم «سند جامع همکاری ایران و افغانستان» برای مدتی متوقف شده بود  اما با حضور مقامات افغانستانی در ایران مقرر شد که این سند مورد بازبینی قرار گیرد تا به مرحله اجرایی برسد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تصریح کرد: در «سند جامع ایران و افغانستان» علاوه بر مسائل سیاسی و اقتصادی، موضوعاتی همچون ساماندهی اتباع غیرمجاز در ایران، نحوه ورود اتباع خارجی به کشور، بحث روادید، جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز، قاچاق و تقویت مرزها مطرح شده است.

محمودی تاکید کرد: در حال حاضر پیش نویس این سند تنظیم شده و مقامات ایران و افغانستان لازم است که آن را بررسی کنند و برای اجرایی شدن ۳ ماه فرصت در اختیار این ۲ کشور است.

او یادآور شد: طرح کارت آمایش ۱۵ از روز امروز کار خود را آغاز می‌کند و اتباعی که دارای کارت موقت اقامت هستند می‌توانند برای تمدید و بروزرسانی این کارت به ادارات اتباع در سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین ثبت نام دانش آموزان اتباع برای سال تحصلی جدید هم در این ادارات انجام می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور خاطرنشان کرد: طرح اجرای قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به استانداری‌ها ابلاغ شده همچنین افراد باید برای دریافت شناسنامه خود پرونده تشکیل بدهند؛ دریافت شناسنامه برای این افراد از مطالبات چندساله ما بوده که الحمدلله مراحل پایانی آن در حال تکمیل شدن است.

محمودی گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم، بحث تثبیت هویت اتباع خارجی در ایران است، به همین جهت برای ارائه برگه تثبیت هویت به اتباع مکان‌هایی تعیین شده که طی ۱۰ روز آینده اتباع می‌توانند برای دریافت این برگه مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=133772

ثبت نظر

-