واکنش به نوع رفتار رئیس جمهور ایالات متحده |«سه مرد و یک بچه»

  • کد خبر : 133383
  • 11 مرداد 1399 - 20:51
واکنش به نوع رفتار رئیس جمهور ایالات متحده |«سه مرد و یک بچه»

روز گذشته سه ریس جمهوری سابق آمریکا (جورج بوش، بیل کلینتون، باراک اوباما) در مراسم یادبود یکی از رهبران حقوق اقلیت سیاه پوست در آمریکا سخنرانی کردند. جیمی کارتر هم پیام شفاهی فرستاد. ⁧ دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده نه در این مراسم یادبود شرکت کرد و نه ⁩ پیامی فرستاد.

روزنامه دیلی نیوز چاپ نیویورک در واکنش به نوع رفتار رئیس جمهور ایالات متحده نوشت: «سه مرد و یک بچه»

 با اینحال امروز ترامپ پس از هجوم کاربران فضای مجازی و واکنش رسانه های خبری که او را به نژاد پرستی متهم کرده اند گفت: بیشتر از باراک اوباما- زمانی که بر سر کار بود- برای اقلیت‌ها کار انجام داده است. این اظهارات پس از آن مطرح شد که رئیس جمهور سابق گفت، دولت کنونی در حال سرکوب رأی‌دهندگان اقلیت است.

دونالد ترامپ روز جمعه پیش از خروج از کاخ سفید به مقصد “تامپا” واقع در فلوریدا، در پاسخ به سؤال خبرنگاران که از واکنش او به اظهارات اخیر اوباما پرسیده بودند، چند کلمه‌ای با خبرنگاران صحبت کرد و گفت: او (اوباما) برای اقلیت‌ها نقش بدی ایفا کرد. من نسبت به او کارهای بسیار بیشتری برای اقلیت‌ها کردم.(اینجا)

باراک اوباما روز پنجشنبه در حین سخنرانی در مراسم تدفین “جان لوئیس”- از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا که ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر) درگذشت- به طور غیرمستقیم، دولت کنونی آمریکا و “افراد در قدرت” را به سرکوب رأی‌دهندگان متهم کرد.

اوباما گفت: اما در حالی که ما اینجا نشسته‌ایم، آن‌هایی که بر سر قدرت هستند بیشترین تلاش خود را می‌کنند تا مردم را از رأی دادن منصرف کنند- از طریق بستن مکان‌های رأی‌دهی و هدف قرار دادن اقلیت‌ها و دانش‌آموزان با قوانین محدودکننده شناسایی؛ و از این طریق به حقوق رأی ما با دقت حمله می‌کنند. آن‌ها حتی سرویس پستی را در انتخاباتی که قرار است از طریق برگه‌های رأی ارسال شده از طریق پست به مردم به منظور جلوگیری از مریض شدن آن‌ها برگزار شود، تضعیف می‌کنند.

دونالد ترامپ در پاسخ به اوباما، مدعی شد که برای “هر گروهی” در آمریکا بیشتر از زمان بر سر کار بودن اوباما، کار انجام داده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=133383

ثبت نظر

-