پرسش معنادار حافظی از بذرپاش؛ دردسر جدید برای جوان اول کابینه احمدی‌نژاد

  • کد خبر : 133372
  • 11 مرداد 1399 - 20:38
پرسش معنادار حافظی از بذرپاش؛ دردسر جدید برای جوان اول کابینه احمدی‌نژاد

به گزارش نیوز، انتخاب بذرپاش از سوی پارلمانی‌ها بی حاشیه نبود و سیل انتقادات به او و سوابق اجرایی او به راه افتاد؛ ازجمله احمد توکلی، نماینده سابق مجلس و از چهره‌های شناخته شده طیف موسوم به اصولگرا که  در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، انتخاب بذرپاش را به دلیل نداشتن سابقه کافی، از اساس غیرقانونی خوانده‌بود.

مهرداد بذرپاش از جمله اصولگرایان جوانی است که به نظر می‌رسد بسیار سریع‌تر از سایر چهره‌های این جریان پله‌های ترقی را طی کرده باشد. چهره‌ای که از همان آغاز جمورد توجه ویژه محمود احمدی‌نژاد قرار داشت و به جوان اول کابینه او شهرت یافته بود.

با نگاهی به سوابق او این نکته کاملا قابل تایید است. نمایندگی مردم تهران،عضویت در هیئت‌رئیسه مجلس نهم، قائم‌مقامی بنیاد تعاون سپاه، معاونت رئیس جمهور در دولت احمدی نژاد، ریاست سازمان ملی جوانان، مدیرعاملی سایپا، مدیرعاملی پارس خودرو و مشاورت اجتماعی رئیس‌جمهور بخشی از رزومه بلند وبالای این عضو فعال سابق بسیج دانشجویی است. او همچنین پیش از این صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز بوده است.

یک سوال توئیتری معنادار

امروز رحمت الله حافظی( مدیرعامل سابق سازمان تامین‌اجتماعی دولت احمد نژاد و عضو شورای شهر تهران(۹۲ تا ۹۶)) در توییتی با مخاطب قراردادن بذرپاش نوشته است: آقای بذرپاش، اگر مدیرعامل سایپا با یک پیمانکار قرارداد مناقصه برگزار کند و ما به ازاء این خوش خدمتی، ساختمان ده واحدی در پاکستان، بدون پرداخت رهن و  اجاره  برای استقرار محل روزنامه اش در اختیار او قرار گیرد، با او چه می کنید؟

توئیت حافظی که از او به عنوان «نجومی بگیری که سودای مبارزه با فساد در سر دارد» یاد کرده اند، ظاهرا اشاره به  ساختمان روزنامه وطن امروز( که در آن زمان در خیابان پاکستان واقع شده بود)  و در مسئولیت آن با مهرداد بذرپاش بود دارد. 

روزنامه وطن امروز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ انتشار خود را آغاز کرد و پس از ۱۰ سال فعالیت در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸  به دلیل آنچه مشکلات مالی اعلام شد، از فعالیت بازماند.چندماه بعد در نهایت در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۹۸ فعالیت خود را مجددا از سر گرفت. در آن زمان مهرداد بذرپاش مدیرمسئول این روزنامه بوده است. این روزنامه چندین بار به دلایل مختلفی توقیف شد، ابتدا در دی ماه ۱۳۹۳،  به علت «توهین به رئیس‌جمهوری از طریق درج کاریکاتور» و «تیتر اولی که در تخریب رابطه با همسایگان و در مغایرت با مصوبات شورای عالی امنیت ملی» پروندهٔ این روزنامه به دادگاه ارجاع شد.همچنین در اسفند ۱۳۹۵ پرونده این روزنامه بابت انتشار مطلبی با عنوان «پسابرجام و نعل‌های وارونه» مصداق اهانت به روحانیت قلمداد و به دادگاه ارجاع شد. با این حال پس از برگزاری دادگاه و ارائه دفاعیات این روزنامه، وطن امروز از بعضی اتهامات تبرئه شد.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز این روزنامه اکنون محمد آخوندی است و دفتر این روزنامه اکنون در خیابان انقلاب بین تقاطع خیابان‌های ولیعصر وحافط قرار دارد. اما نکته اینجاست که گرچه حافظی سندی در خصوص گفته های خود در این توئیت منتشر نکرده است اما سوال مهمی را پیش روی بذرپاش نهاده است؛ باید منتظر بود و دید که بذرپاش در واکنش به صحبت های حافظی چه پاسخی خواهد  داد. پاسخی که می‌تواند نشان دهد دستمال چهره‌ای که قرار است به فسادزدایی بپردازد تا چه اندازه تمیز است؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=133372

ثبت نظر

-