مشخصات و ویژگی های پژو پارس و سمندترند؟

  • کد خبر : 132592
  • 11 مرداد 1399 - 8:18
مشخصات و ویژگی های پژو پارس و سمندترند؟
به گزارش نیوز،

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، مقایسه پژو پارس با سمند است. پژو پارس یکی از خودروهای مورد علاقه نه تنها قشر جوان بلکه تمام سنین است.

اخبار اقتصادی- پژو پارس را می توان فیس لیفت موفق از پژو ۴۰۵ دانست که در سال ۱۳۷۹ توسط ایران‌خودرو معرفی شد. این خودرو ظاهری جذاب تر و با امکاناتی مناسب به بازار ارائه شد و در نهایت موفق شد به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودرو‌های ایران تبدیل شود.

پژو پارس همچنان روی خط تولید قرار دارد و تاکنون نسخه‌های مختلفی از آن به بازار عرضه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پژو پارس سال، پژو پارس LX و پژو پارس اتوماتیک اشاره کرد. پژو پارس از ابتدای تاریخ فعالیت خود تاکنون با خودرو‌های مختلف کره‌ای، اروپایی و چینی به رقابت پرداخته و همواره یکه‌تاز آمار فروش بوده است.

یکی دیگر از خودروهایی که از فیس لیفت ۴۰۵  وارد بازار شد، سمند بود. اولین سری سمند با کد X۷ و EL (مدل ساده با داشبورد مشکی رنگ) در سال ۱۳۸۱ به شکل عمده تحویل خریداران شد. این خودرو در بین افراد متقاضی زیادی دارد چرا که به یکی از قدرتمندترین خودروهای کشور معروف است.

در ادامه قصد داریم به بررسی طراحی، مشخصات فنی، آپشن‌ها و ایمنی این ۲ خودرو سالخورده ایرانی بپردازیم. اگر به پژو پارس و سمند علاقه دارید یا قصد خرید این ۲ خودرو را دارید، در ادامه با ما همراه شوید.

پژو پارس

مشخصات پژو پارس:







محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس ۵ دنده دستی
پیشرانه ۴ سیلندر L۳
حجم موتور ۱.۸ لیتر








قدرت ۱۰۰ اسب‌بخار

گشتاور

۱۵۳ نیوتن‌متر
شتاب ۱۱ ثانیه
سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی ۹.۱ لیتر در صد کیلومتر

از دیگر ویژگی های پژو پارس می توان به نوع بدنه سدان جمع و جور، نوع شاسی یکپارچه، نسل (کد اتاق) نسل اول، طول ۴۴۹۸ میلی‌متر، عرض ۱۷۰۴ میلی‌متر، ارتفاع ۱۴۱۰ میلی‌متر، فاصله محوری ۲۶۶۹ میلی‌متر، وزن ۱۱۶۵ کیلوگرم، حجم باک ۷۰ لیتر، چرخ جلو ۱۸۵/۶۵R۱۴ و چرخ عقب ۱۸۵/۶۵R۱۴ اشاره کرد. 

با وجود آن‌که پژو پارس نسخه فیس‌لیفت پژو ۴۰۵ محسوب می‌شود، در نمونه‌های نخستین این خودرو تفاوت‌های چندانی میان کابین پژو پارس و پژو ۴۰۵ به چشم نمی‌خورد. درواقع برخلاف ظاهر خارجی این خودرو‌ها که کاملا متفاوت است، در فضای داخلی با تشابهات بسیاری روبرو هستیم.

این مسئله با توجه به شباهت کابین سه محصول پژو پارس، پژو ۴۰۵ و پژو روآ موجب نارضایتی مشتریانی شد که وجه بیشتری را برای تملک پارس پرداخت کرده بودند. از ابتدای دهه ۹۰ ایران‌خودرو در نمونه‌های تولیدی پژو پارس تصمیم گرفت تا طرح فرمان این خودرو را تغییر داده و با افزودن یک کیسه هوا، محصول خود را ایمن‌تر کند.

 سمند

مشخصات سمند: 







محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس ۵ دنده دستی
پیشرانه ۴ سیلندر XU۷
حجم موتور ۱.۸ لیتر








قدرت ۱۰۰ اسب‌بخار

گشتاور

۱۵۳ نیوتن‌متر
شتاب ۱۳.۱ ثانیه
سرعت ۱۸۵ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر

از دیگر ویژگی این خودرو داخلی نوع بدنه سدان جمع و جور، شاسی یکپارچه، نسل (کد اتاق) نسل اول، طول ۴۵۰۲ میلی‌متر، عرض ۱۷۲۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۴۶۰ میلی‌متر، فاصله محوری ۲۶۷۱ میلی‌متر، وزن ۱۲۲۰ کیلوگرم، حجم باک ۶۶ لیتر، چرخ جلو ۱۸۵/۶۵R۱۵ و   چرخ عقب ۱۸۵/۶۵R۱۵  اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=132592

ثبت نظر

-