نگردو: تکلیف همه‌چیز در همین بازی رفت مشخص می‌شود

  • کد خبر : 13248
  • 07 اسفند 1398 - 13:48
نگردو: تکلیف همه‌چیز در همین بازی رفت مشخص می‌شود

به گزارش نیوز، آلواردو نگردو مهاجم اسپانیایی سال‌های پیش منچسترسیتی سابقه حضور در رئال‌مادرید را دارد هرچند که هیچ‌وقت فرصت بازی رسمی در تیم اول رئال را پیدا نکرد. در واقع او در تیم کاستیا (تیم دوم رئال) درخشید، اما بعد از آن راهی تیم‌های دیگر شد و با لباس سویا و منچسترسیتی درخشید که این دومی امشب در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، حریف رئال است. نگردو ۳۴ ساله حالا در تیم النصر امارات بازی می‌کند و در قهرمانی این تیم در لیگ امارات نیز نقش زیادی داشت، در گفتگو با روزنامه مارکا در دبی، در مورد بازی دو تیم سابقش، رئال‌مادرید و منچسترسیتی حرف زده است:
*اوضاعت در امارات چطور است؟
خیلی خوب، خوشحالم. شش سال و نیم است که اینجا هستم و همه‌چیز خوب پیش رفته است. در ابتدا مسئله تطبیق با محیط جدید، آب و هوا و مسائلی مثل آن کمی سخت بود، اما حالا اوضاع بهتری دارم. خیلی چیز‌ها در این باشگاه تغییر کرده است؛ مربیان، بازیکنان و…، اما همه ما تلاش کرده‌ایم که در مسیر درست جلو برویم. امسال یک جام بردیم و این برای باشگاه خیلی مهم بود که بعد از مدت‌ها به قهرمانی رسید و حالا می‌خواهیم این فصل را به بهترین شکل به پایان برسانیم.
*آیا این چالش تو را از نظر فوتبالی راضی می‌کند؟
من لذت می‌برم، اما راستش نه به آن حدی که ایده‌آل خودم است. تمرینات اکثراً بعد از ظهر‌ها هستند و من روز‌ها را بیشتر با بچه‌هایم می‌گذرانم و بعد به تمرین می‌روم. از این مورد خوشم نمی‌آید، چون دوست دارم صبح‌ها تمرین کنم، اما در اینکه اینجا سطح زندگی بسیار خوبی دارم شکی نیست. دبی شهری است که آب و هوای خوبی دارد و امنیت هم در آن فوق العاده است که این برای خانواده من خیلی اهمیت دارد.
*می‌خواهیم در مورد باشگاهی که در آن رشد کردی صحبت کنیم، یعنی رئال‌مادرید. از نتایج اخیر این تیم تعجب کرده‌ای؟
شنبه گذشته بازی رئال را دیدم. رئال پیش از این روند خوبی داشت. البته درست است که از جام حذفی کنار رفته‌اند و مقابل سلتا مساوی کردند و به لوانته باختند. با وجود در پیش بودن ال‌کلاسیکو و همچنین لیگ قهرمانان، این نتایج اصلاً خوب نیستند. امیدوارم بتوانند دوباره روی دور برد بیفتند، چون در این مقطع پایانی فصل خیلی به آن احتیاج خواهند داشت.
*مشکل اصلی رئال زیدان چیست؟
این تیم دفاع خوبی دارد، خط میانی هم از بهترین هافبک‌های دنیا تشکیل شده و شاید خط حمله باشد که بزرگترین مشکل آن‌ها به حساب می‌آید. به جز بن‌زما که خوب کار کرده است، بقیه مثل ادن آزار هنوز نتوانسته‌اند عملکرد مناسبی داشته باشند که شاید به دلیل مصدومیت‌هایش بوده. گرت بیل هم همین‌طور. رئال زیاد گل نمی‌زند و به همین خاطر است که تعداد باخت‌های این تیم نسبت به سال‌های اخیر بیشتر شده است.
*کسی که خیلی مورد انتقاد قرار می‌گیرد بن‌زما است.
وقتی فصل شروع شد همه در مورد بن‌زما حرف می‌زدند. من از او خوشم می‌آید حتی اگر گل هم نزند. او، اما در حال حاضر در خط حمله تنهاست و باید یکی در کنار او قرار بگیرد که قدرت گلزنی هم داشته باشد. ایسکو، مودریچ، کروس، والورده همگی هافبک هستند و در خط حمله بیل و ادن آزار آماده نیستند. امیدوارم شرایط بهتر شود، چون مادرید به عوض شدن اوضاع نیاز دارد.
*امشب رئال‌مادرید مقابل منچسترسیتی قرار می‌گیرد. نبرد دو تیم سابق تو. قلب تو امشب در طرف کدام تیم است؟
بازی خیلی مهمی است. دو تیم بزرگ با مربیان بزرگ. درست است که سیتی در لیگ قهرمانان هنوز به موفقیت چندانی نرسیده است، اما این یک بازی خیلی مهم برای فوتبال دنیاست. امیدوارم بهترین تیم برنده شود. نمی‌توانم یکی از این دو تیم را انتخاب کنم.
*خب کدام تیم را بهتر می‌بینی؟
همیشه بازی اول خیلی مهم است. خیلی از بازی‌ها تکلیف‌شان در همان بازی رفت مشخص می‌شود. سبک بازی این دو تیم خیلی متفاوت است، اما تجربه مادرید در لیگ قهرمانان خیلی بالاتر است. این موضوع می‌تواند در بازی امشب تأثیر‌گذار باشد.
*بازی در لیگ برتر و حضور در آن منچسترسیتی رؤیایی که تو در آن بازی کردی می‌تواند رؤیای هر بازیکنی باشد، درست است؟
بله. من به آنجا رفتم و قهرمان لیگ برتر و جام‌حذفی شدیم. من روی ابر‌ها بودم، خیلی خوشحال بودم. به عنوان یک فوتبالیست خیلی پیشرفت کردم، چون سرعت بازی‌ها و اینکه هر تیمی ممکن است شما را شکست دهد نکات مهمی بودند. ما آن فصل خیلی خوب بودیم و یک سال فوق العاده را رقم زدیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=13248

ثبت نظر

-