کبریت جنگ اسرائیل و لبنان روشن می‌شود؟/حمله به زیرساخت های لبنان

  • کد خبر : 132298
  • 10 مرداد 1399 - 22:33
کبریت جنگ اسرائیل و لبنان روشن می‌شود؟/حمله به زیرساخت های لبنان

به گزارش نیوز به نقل از نیوز: به نقل از روزنامه عبری زبان “یسرائیل هیوم” نوشت، گانتس به ارتش رژیم صهیونیستی گفته است که آماده باشند در صورتی که حزب‌الله بخواهد در پاسخ به کشته شدن یکی از اعضای خود در حملات هوایی اسرائیل به دمشق، حمله‌ای را انجام دهد، تأسیسات زیربنایی لبنان را نابود کنند.

این رسانه عبری زبان فاش کرد که گانتس این دستورات را در دیدارهایی که دیروز (پنجشنبه) با فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل که با حضور آویو کوخاوی رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده، صادر کرده است.

کوخاوی موضع ارتش اسرائیل را در این باره بررسی و اعلام کرد که باید علاوه بر حزب‌الله، کشور و دولت لبنان را نیز در پاسخ احتمالی این گروه و پیامدهای آن مسؤول دانست.

ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر از ترس هرگونه حمله تلافی‌جویانه حزب‌الله به اهداف اسرائیلی، در مرزهای شمالی به حالت آماده‌باش کامل در آمده و سامانه‌های پیشرفته موشکی را مستقر کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی دوشنبه گذشته از وقوع چند انفجار و تبادل آتش در مزارع اشغالی شبعا و تپه‌های کفرشوبا در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی خبر دادند.

بر اساس ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نیروهای این رژیم به سمت نیروهای حزب‌الله که سعی داشتند وارد فلسطین اشغالی شوند،‌ آتش گشودند.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ادعای رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه حمله و درگیری روز دوشنبه در جنوب لبنان از سوی نیروهای حزب‌الله آغاز شد، تکذیب کرد.

به دنبال شهادت یکی از نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه در حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق، طی روزهای اخیر رژیم صهیونیستی از ترس انتقام حزب‌الله به حضور نظامی خود در مرز با لبنان افزوده بود.

در روزهای اخیر گمانه زنی‌های زیادی درباره واکنش حزب‌الله به اقدام اسرائیل در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح شد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=132298

برچسب ها

ثبت نظر

-