الله کرم: ناطق نوری حذف نشده، خودش کنار رفته است

  • کد خبر : 131919
  • 10 مرداد 1399 - 13:55
الله کرم: ناطق نوری حذف نشده، خودش کنار رفته است

الله کرم: ناطق نوری حذف نشده، خودش کنار رفته است

به گزارش نیوز به نقل از برنا، حسین الله‌کرم، رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله، درباره شکل‌گیری گروه‌هایی ذیل جریان اصولگرایی نظیر شاجا و شانا در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ گفت: جریان اصولگرایی یک طیف برخاسته از نیروهای اصولگرای انقلابی، اصولگرای تحول‌خواه، اصولگرای سنتی و نواصولگرا هست. از این رو با توجه به توفیقاتی که هر کدام از اینها در مسائل سیاسی به دست می‌آورند نوع ائتلاف‌شان شکل جدیدی به خود می‌گیرد.

الله‌کرم با بیان اینکه اشکال جدید نشان‌دهنده عدم وحدت نیست، اظهار کرد: چنانچه  در مجلس یازدهم در نهایت اصولگرای انقلابی با نواصولگراها و اصولگرایان تحول‌خواه و سنتی بر سر یک لیست نشستند و توافق کردند و آن را به اجرا در آوردند. شکل‌گیری این گروه‌ها نشانه عدم وفاق و عدم اجماع درونی نیست.

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله در پاسخ به این سوال که آیا شاهد حذف اصولگرایان سنتی از جریان اصولگرایان نیستیم، بیان کرد: همانطور که پیشتر گفتم جریان‌های اصولگرا از یک طیف انقلابی تا سنتی تشکیل می‌شوند که هر زمان یک یا چند تشکل از اینها توفیق بیشتری دارد. کسانی‌که توفیق سیاسی بیشتری دارند تاثیرگذاری افزون تری نیز خواهند داشت و طیف‌های دیگر کمرنگ می‌شوند. این به معنای حذف یکی از تشکل‌های نیست بلکه هر کدام از آنها در اصول با یکدیگر مشترک هستند بنابراین با توجه به ساختار سیاسی، لازم است که این تشکل‌ها اتفاق نظر داشته باشند و نهایتا این کار را انجام می‌دهند.

الله‌کرم عمدتا اصول فرهنگی و سیاسی را عامل و مولفه مشترک جریانهای اصولگرا می‌داند درحالیکه در نگرش اقتصادی متفاوتند. برهمین اساس وبا توجه به وضعیت اقتصادی-اجتماعی شاهد تاثیر کمتر جریان سنتی می‌باشیم. البته برخی تحلیل گران کاهش تاثیر اصولگرای سنتی رابراساس ریزش اجتماعی گروههای مرجع می‌دانند.

او سپس درباره حذف برخی از شخصیت‌ها نظیر ناطق‌نوری از این جریان مطرح کرد: کناره‌گیری برخی از افراد از جریان اصولگرایی به معنای حذف شدن جریان نیست. افرادی بوده‌اند که در ساختار سیاسی یک تشکل قرار می‌گرفتند و بعد بیرون رفته‌اند بنابراین نمی‌شود از آنها به عنوان جریان سیاسی نام برد بلکه افرادی هستند که نگاه‌شان تغییر کرده یا تحمل تکثر و تحول ساختاری را نداشته‌اند. 


این مطلب برایم مفید است




۲


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=131919

ثبت نظر

-