عصبانیت روس ها از یک خبر

  • کد خبر : 131573
  • 10 مرداد 1399 - 1:56
عصبانیت روس ها از یک خبر

به گزارش نیوز به نقل از نیوز: دمیتری پسکوف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برخی اخبار بی اساس منتشر شده است که گویا سازمان هایی از روسیه برای بی ثبات کردن اوضاع بلاروس، افرادی را به این کشور اعزام می کنند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: روسیه و بلاروس متحدان و شرکای نزدیک هستند به همین خاطر چنین چیزی امکانپذیر نیست. 

وی ادامه داد: بدون شک حادثه دستگیری شماری از شهروندان روس در بلاروس باید روشن شود و ما امیدواریم که اطلاعاتی بدست آوریم که به رفع ابهامات کمک کند.

گفتنی است خبرگزاری دولتی بلتابای بلاروس روز چهارشنبه از دستگیری ۳۳ شبه نظامی گروه واگنر در حومه مینسک خبر داد که ۳۲ نفر آنها تبعه روسیه و یک نفر هم تبعه بلاروس است.

به گزارش این رسانه، در مجموع ۲۰۰ شبه نظامی از گروه واگنر در بلاروس حضور دارند. 

سفارت روسیه در بلاروس نیز دیروز اعلام کرد که به این مرکز دیپلماتیک در مورد دستگیری شهروندان روس اطلاع نداده اند اما پس از آن اعلام کرد که بخش کنسولی وزارت خارجه بلاروس، دیپلمات های روس را در جریان دستگیری ۳۲ تبعه روس قرار داد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنان خود درجمع خبرنگاران، برخی اخبار را که دستگیری شهروندان روس در بلاروس را با انتخابات ریاست جمهوری اتی در این کشور مرتبط خوانده بودند شایعه بی اساس خواند. 

 پسکوف گفت: کارشناسان هیچ اطلاعی از این وضعیت ندارند. اگر ما  اطلاعات گامل در این مورد در اختیار نداریم احتمالا کارشناسان هیچ اطلاعاتی ندارند و بنابرین اظهارات آنها در این مورد شایعه ای بیش نیست.

وزارت خارجه بلاروس روز پنجشنبه در پی دستگیری ۳۳ شبه نظامی روس در حومه مینسک، سفیر روسیه در این کشور را احضار کرد.

 دمیتری مزنتسف سفیر روسیه در مینسک به وزارت امور خارجه بلاروس احضار شد تا در مورد دستگیری ۳۳ شبه نظامی روس از شرکت واگنر در حومه مینسک با طرف بلاروسی گفت وگو کند. 

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، گروه واگنر، شرکت تحت حمایت دولتی روسیه است که شبه نظامیان آن در برخی کشورها ازجمله آفریقای مرکزی حضور دارند. 

سفیر روسیه در مینسک امروز به خبرنگاران گفت که با مقامهای بلاروسی در مورد دستگیری ۳۳ شبه نظامی که احتمالا از گروه واگنر هستند، گفت وگو می کند.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، مزنتسف امروز گفت: افراد دستگیر شده قصد داشتند به صورت ترانزیت با عبور از خاک بلاروس به کشور ثالث سفر کنند اما به پرواز نرسیدند و تصمیم گرفتند در استراحتگاهی به نام بلاروسوچکا در حومه مینسک توقف کنند.

وی اخبار برخی رسانه ها مبنی بر مداخله شهروندان روس در امور داخلی بلاروس را بی اساس خواند و افزود: این شایعات به دشمنان اتحاد روسیه و بلاروس برای اختلاف افکنی میان آنها کمک می کند. 

سفیر روسیه خاطرنشان کرد که افراد بازداشت شده با حوادث مربوط به اوضاع سیاسی کشور همسایه ما (بلاروس) هیچ ارتباطی ندارند.  

به گفته وی، شهروندان روس دستگیر شده می بایست روز ۲۵ جولای از مینسک به یک کشور دیگر سفر کنند و قصد نداشتند در بلاروس مدت طولانی بمانند اما دیر کرده و به پرواز نرسیدند. 

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس هم دیروز در نشست فوری شورای امنیت این کشور از رئیس سازمان امنیت بلاروس (کا.گ.ب) خواست تا برای گرفتن توضیحات در مورد این افراد با طرف روسی تماس بگیرد.

در همین حال آندره راوکوف دبیر شورای امنیت بلاروس امروز اعلام کرد که ۳۳ شبه نظامی روس در بلاروس در حال بازجویی هستند.

وی افزود: پرونده کیفری در مورد این افراد تشکیل شده و تحقیقات پیرامون امکان تدارک حمله تروریستی از سوی این افراد جریان دارد. 

دبیر شورای امنیت بلاروس با بیان اینکه در بلاروس ۲۰۰ جنگجو حضور دارند، افزود: جستجوی این افراد مانند جستجوی سوزن در کاه است

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=131573

برچسب ها

ثبت نظر

-