باید آتش‌بس دائمی در افغانستان برقرار شود

  • کد خبر : 131392
  • 09 مرداد 1399 - 21:27
باید آتش‌بس دائمی در افغانستان برقرار شود
به گزارش نیوز،

پس از گذشته حدود دو و نیم ماه از ایجاد شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ، «عبدالله عبدالله»، رییس این شورا گفت که نخستین نشست کمیته‌ رهبری آن در روزهای آینده برگزار می‌شود.

اخبار بین الملل– عبدالله امروز (پنج‌شنبه، ۹ مرداد) در پیامی به مناسبت عید «قربان» گفت: «شورای عالی مصالحه‌ ملی در مشورتی نزدیک با رهبری حکومت، رهبران محترم جهادی – سیاسی و شخصیت‌های ملی تشکلات نهادهای رهبری شورای مصالحه‌ ملی را نهایی کرده و در روزهای پیش‌رو نخستین نشست کمیته رهبری شورا برگزار می‌شود.»

وی همچنین در بخشی از پیام خود به مذاکرات بین‌الافغانی اشاره کرد و افزود که شورای عالی مصالحه ملی تلاش دارد تا موانع بر سر راه آغاز این مذاکرات برداشته شود.

رییس این شورا تاکید کرد که مهم است تا میزان خشونت‌ها کاهش یابد و آتش‌بس دایمی برقرار شود.

عبدالله همچنین آزادی زندانیان دو طرف را پیشرفت مهمی در روند صلح عنوان کرد و گفت که با تکمیل این روند بهانه‌ای برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی باقی نمی‌ماند.

وی با استقبال از آتش‌بس سه روزه در روزهای عید قربان توسط حکومت و گروه طالبان تصریح کرد که این اقدام در «آستانه مذاکرات بین‌الافغانی» گام مهمی برای اعتمادسازی و حسن نیت دوطرف به‌شمار می‌رود.

عبدالله عبدالله همچنین تاکید کرد که طرف‌های داخلی، کشورهای منطقه و جامعه‌ بین‌الملل برای پایان منازعه در افغانستان از طریق گفت‌وگو و مذاکره اجماع نظر دارند.

عبدالله در حالی از برگزاری نخستین نشست کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان خبر می‌دهد که این شورا به‌دنبال امضای توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و او در تاریخ ۲۸ اردیبهشت، ایجاد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=131392

ثبت نظر

-