رئال‌ مادرید – منچسترسیتی؛ نبرد مغز‌های متفکر

  • کد خبر : 13075
  • 07 اسفند 1398 - 9:50
رئال‌ مادرید – منچسترسیتی؛ نبرد مغز‌های متفکر

رئال‌ مادرید- منچسترسیتی؛ مغز‌های متفکربه گزارش نیوز، پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا در آخرین شب از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی میزبان قهرمان انگلیس خواهد بود. امشب در سانتیاگو برنابئو، رئال‌مادرید و منچسترسیتی از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف هم می‌روند، در حالی که هر دو تیم مشکلاتی پیش از ورود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان داشته‌اند.

رئال‌مادرید؛ تورنمنتِ مـا
۱۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا که تقریباً ۲ برابر تیم پرافتخار بعدی است، نشان می‌دهد این تورنمنت محبوب رئالی‌هاست. لازم نیست آماده باشند یا در بهترین فرم قرار بگیرند، در هر صورت مدعی قهرمانی به حساب می‌آیند. فصل قبل در اوج بحران بودند که به دست آژاکس پدیده رقابت‌ها حذف شدند، اما پیش از آن با آقای متخصص لیگ قهرمانان یعنی زین‌الدین زیدان ۳ مرتبه متوالی قهرمان شدند. رکوردی تاریخی به ثبت رساندند و بیش از ۱۰۰۰ روز جام را به تیم دیگری ندادند. حالا دوباره عطش موفقیت در لیگ قهرمانان را دارند، اگرچه کمی زیزو دچار دردسر شده. ادن آزار را از دست داده و نتایجی که اخیراً تیمش گرفته نشان می‌دهد آن‌طور که مدعی می‌شد خط دفاعی تیمش نقطه قوت‌شان نیست. از طرفی حریف امشب خط حمله قدرتمندی دارد و با بازیکنان سرعتی‌اش در ضدحملات می‌تواند غافلگیرشان کند. رئال این فصل کوپادل‌ری را از دست داده، اما در لالیگا و لیگ قهرمانان هنوز شانس قهرمانی محسوب می‌شود. داستان آن‌ها هم کاملاً متفاوت است. در حساس‌ترین برهه، زیزو باید خودی نشان دهد، امشب مقابل سیتی و چند شب دیگر مقابل بارسلونا.

منچسترسیتی؛ امید ما
داستان سیتیزن‌ها با رئال‌مادرید کاملاً متفاوت است. آن‌ها نه تنها افتخاری در لیگ قهرمانان ندارند، بلکه چند سالی می‌شود برای موفقیت در این تورنمنت برنامه‌ریزی کرده‌اند و به جایی هم نرسیده‌اند. پپ گواردیولا که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان همراه بارسلونا داشته را استخدام کردند، اما او هم فقط در رقابت‌های داخلی موفق بود. قهرمان فصل قبل لیگ برتر انگلیس به‌طور کلی شانس خودش برای کسب سومین جام متوالی را از دست داده و تنها امیدش به موفقیت در لیگ قهرمانان است. اگرچه در جام اتحادیه فینالیست هستند و در جام حذفی هم هنوز در گردونه رقابت‌ها حضور دارند، ولی برای هواداران لیگ قهرمانان به‌مراتب تورنمنت مهمتری است. با وجود صدرنشینی بدشانس هم بودند که قرعه رویارویی با رئال‌مادرید به آن‌ها افتاد. سیتی هیچ‌وقت تیم‌های پرافتخار و قدرتمند در لیگ قهرمانان را حذف نکرده و شاید بتوان از کنار زدن پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان مهم‌ترین بردشان در مراحل حذفی یاد کرد. اوضاع منچسترسیتی بحرانی نیست و از این مرحله گذر کرده‌اند. تنها مطمئن شده‌اند که دیگر در لیگ برتر به جایی نخواهند رسید. به غیر از باخت در لندن مقابل تاتنهام هم اخیراً نتایج خوبی گرفته‌اند.

آخرین جدال
بزرگ‌ترین افتخار منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا راهیابی به نیمه‌نهایی فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ بود که با شکست یک بر صفر از رئال‌مادرید و مجموعاً با همین نتیجه، از رسیدن به فینال بازماندند. تنها گل رئال، گل‌به‌خودی فرناندو بود.

آمار بازی
۳) رئال‌مادرید در ۹ بازی اخیر اروپایی‌اش در سانتیاگو برنابئو آمار خوبی نداشته. تنها ۳ برد کسب کرده‌اند، ۳ بازی را باخته‌اند و در ۳ بازی به تساوی رسیده‌اند. در ۴۹ بازی پیش از آن فقط ۴ باخت داشته‌اند و ۳۷ بازی را هم برده بودند.
۴) منچسترسیتی هیچ‌وقت در لیگ قهرمانان رئال‌مادرید را شکست نداده. ۲ باخت و تساوی برای این تیم مقابل کهکشانی‌ها ثبت شده.
۳) کهکشانی‌ها در ۴ فصل اخیر ۳ مرتبه در مرحله گروهی دوم شده‌اند.
۷) در نهمین حضور منچسترسیتی در لیگ قهرمانان، برای هفتمین مرتبه به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده‌اند.
۳۰) تیم تحت هدایت گواردیولا در ۱۰ بازی آخرش در لیگ قهرمانان ۳۰ گل زده.
۵۰) این پنجاهمین فصل حضور رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان و جام باشگاه‌های سابق است. آن‌ها با ۱۳ قهرمانی پرافتخارترین هستند.
۱۹) سیتیزن‌ها ۱۹ مرتبه در رقابت‌های اروپایی به مصاف اسپانیایی‌ها رفته‌اند که فقط ۶ بازی را برده‌اند و ۹ مرتبه شکست خورده‌اند.
صفر) سیتی در کنار پاری‌سن‌ژرمن، بایرن‌مونیخ، یوونتوس، ناپولی و بارسلونا تیم‌هایی هستند که هنوز در لیگ قهرمانان شکست نخورده‌اند.

مصدومان و محرومان
ادن آزار بدشانس بار دیگر در آستانه یک بازی حساس مصدوم شد. زیدان از این هافبک بلژیکی نمی‌تواند استفاده کند و علاوه بر آزار، مارکو آسنسیو هم مدت‌هاست با آسیب‌دیدگی دست و پنجه نرم می‌کند. لروی سانه تنها مصدوم منچسترسیتی بوده که بهبود یافته، اما برای حضور در میادین آماده نیست.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید: کورتوآ، کارواخال، واران، راموس، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، بیل، ایسکو و بن‌زما
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، فرناندینیو، لاپورت، مندی، دبروینه، رودری، داوید سیلوا، برناردو سیلوا، استرلینگ و آگوئرو

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=13075

ثبت نظر

-