اختصاصی| چند بهبود یافته کرونا پلاسما اهدا کردند؟

  • کد خبر : 130675
  • 09 مرداد 1399 - 9:20
اختصاصی| چند بهبود یافته کرونا پلاسما اهدا کردند؟

کد خبر: ۱۵۹۳۵۳

تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۹:۰۶

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری خون سازمان انتقال خون کشور گفت: بهبود یافتگان کرونا ۲۸ روز پس از بهبودی کامل می‌توانند جهت اهدای پلاسمای خود اقدام کنند.

سید مرتضی طباطبایی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری خون سازمان انتقال خون کشور در گفت‌و‌گو با نیوز در مورد آمار اهدای خون در کشور با توجه به وضعیت کرونا اظهار داشت: در ۴ ماهه نخست امسال ۱۵ درصد میزان اهدای خون در سراسر کشور کاهش یافته است.

 

وی افزود: از آنجایی که میزان مراجعه بیماران به دلیل شرایط کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمتر شده و جراحی های غیرضروری نیز کاهش یافته است مشکل جدی کمبود خون نداریم البته نیازهای خونی کشور در حد پنج روز برطرف شده و هر روز کفاف نیاز ۵ روز آینده را دارد.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری خون سازمان انتقال خون کشور با تاکید بر ضرورت ارتقای هرچه بیشتر فرهنگ اهدای خون ادامه داد: از هموطنان درخواست داریم در سراسر کشور جهت اهدای خون به ویژه در صورت دارا بودن گروه‌های خونی منفی اقدام کنند.

 

طباطبایی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۴ هزار نفر از افرادی که مبتلا به کرونا بوده و بهبود یافته‌اند جهت اهدای پلاسمای خون خود اقدام کرده‌اند و از این تعداد، از ۳۰۰۰ نفر پلاسمای خونی دریافت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بهبود یافتگان کرونا ۲۸ روز پس از منفی شدن تست کرونا و بهبودی کامل می‌توانند جهت اهدای پلاسمای خود اقدام کنند.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری خون سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا در کشور افزایش یافته است، گفت: قطعاً با این شرایط نیاز بیشتری به اهدای پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا هستیم و با این شرایط درخواست داریم جهت اهدای پلاسمای خود اقدام کنند چراکه این عمل انسان دوستانه به نوعی زکات سلامتی آنها نیز محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=130675

ثبت نظر

-