روز عرفه / روزی برای کسی که در ماه رمضان آمرزیده نشده است

  • کد خبر : 130416
  • 04 مرداد 1399 - 11:09
 روز عرفه / روزی برای کسی که در ماه رمضان آمرزیده نشده است

صفحه توییتر منتسب به آیت سیدمحمدمهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم نوشت: ما در روز عرفه باید خودمان را به عِتْق از آتش جهنم برسانیم.در روایت، وارد شده که اگر کسی در ماه رمضان آمرزیده نشد، باید منتظر روز عرفه باشد.پس باید خودمان را برای روز عرفه آماده کنیم.

نهم ذیحجه را روز عَرَفه گویند. این روز از روزهای مهم برای تمامی مسلمانان است. گرچه عید نامیده نشده اما همچون عید خوانده شده‌است. از سوی دیگر از آنجا که امام سوم شیعیان حرکت خود را بسوی کربلا پس از مراسم حج آغاز کرد برای شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین زیارت امام سوم شیعیان در این روز بسیار توصیه شده است. «دعای امام حسین در روزعرفه» از مهم‌ترین اعمال این روز است که پس از نماز ظهر و عصر خوانده می‌شود.عید قربان پس از روز عرفه قرار دارد.

>>>بیشتر بخوانید:

۹ توصیه برای اینکه نهایت استفاده را از روز عرفه ببریم

در این روز حجاج از شهر مکه به صحرای عرفات آمده و در آنجا به راز و نیاز و دعا پرداخته و پس از نماز ظهر و عصر این دعا را در کنار کوه جبل الرحمة می‌خوانند. سپس حجاج به‌سمت سرزمین مشعر الحرام حرکت می‌کنند تا در روز عید قربان در سرزمین منا باشند.

خطبهٔ روزعرفه، خطبه اصلی مراسم حج واجب است که هرساله توسط بالاترین مفتی عربستان سعودی خوانده می‌شود.

اعمال این روز

برای این روز دعاها، نمازها و اعمال مختلفی (از جمله غسل) ذکر شده است که شیعیان از جمله افرادی که در حج حضور ندارند بجا می‌آورند. از جمله مهم‌ترین این اعمال دعای امام سوم شیعیان در این روز است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=130416

برچسب ها

ثبت نظر

-