از حالا به بعد استقلال باید شطرنج‌وار بازی کند

  • کد خبر : 129978
  • 08 مرداد 1399 - 16:56
از حالا به بعد استقلال باید شطرنج‌وار بازی کند

نیوز/ محمدرضا مدنی؛ ستار همدانی در گفتگو با نیوز دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر را مسابقه یکسان و هم‌تراز برای هر دو تیم به لحاظ حساسیت دانست.

آقای همدانی! استقلال باز هم یک برد ۳ امتیازی آورد!
بله، این برد خیلی خوب بود، اما من چند روز قبل هم گفتم که اگر قرار است فرهاد در استقلال بماند باید از او حمایت شود. به هر حال هر زمان ما مربی خارجی را به تیم‌های‌مان می‌آوریم از ترس اینکه بیرونش کنیم و پولش را بدهیم به او فرصت می‌دهیم؛ اگر قرار است به مربی فرصت داده شود چرا این کار را در قبال مربی داخلی انجام ندهیم؟ اجازه بدهیم امسال فرهاد مجیدی که در تیم استقلال حق آب و گل دارد بماند و پای کار بایستد و با فرصتی که دارد تیم را سر پا کند. موفقیت در ازای ثبات حضور به دست می‌آید البته کادر فنی هم باید بتواند بر حاشیه‌ها غلبه کند.

کدام حاشیه‌ها؟
اینکه دیدیم در یکی، دو بازی اول پس از شروع دوباره لیگ حاشیه‌ها کمی به این مسائل دامن زد و استقلال نتوانست نتیجه کافی را بگیرد. این نشان می‌داد که شاید کادر فنی در این باره تجربه لازم را نداشت.

حالا شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟
با وجود همه ایراد‌ها و مشکلات در بحث مدیریتی، شکر خدا استقلال باز هم توانست در خارج از خانه مقابل پارس جنوبی پیروزی کسب کند. هر چند که اگر تمرکز و دقت بیشتری در تیم وجود داشت ممکن بود این برد ۲ بر صفر به ۴ یا ۵ بر صفر هم تبدیل شود.

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
به اعتقاد من این مسابقه برای امیر و فرهاد بسیار سخت است. این بازی فراتر از ۳ امتیاز دارد و هر تیمی برنده شود یک قدم به سهمیه آسیایی نزدیک‌تر شده است. ضمن اینکه رقبای دیگری همچون تراکتور، شهر خودرو و فولاد هم در این میان هستند که با این تیم‌ها بازی دارند.

درباره دیاباته و حضور موفقش در بازی‌های اخیر استقلال چه صحبتی دارید؟
شخصاً روزی که دیاباته را در استقلال دیدم بابت عدم آمادگی جسمانی اش فکر می‌کردم فوتبالیستی نیست که به درد استقلال بخورد، اما کادر فنی پای او ایستاد. استراماچونی به او کمک کرد و از نظر روحی، روانی و جسمانی شرایطش رفته رفته بهتر شد. دیاباته ثابت کرد برای استقلال در این هفته‌ها حکم نعمت را دارد و بازیکن مؤثری است. دیدیم در سه، چهار بازی اول که نبود استقلال کمترین امتیاز را گرفت، اما در همین چند بازی اخیر با گل‌هایی که زده توانسته استقلال را تا رده دوم جدول بالا بیاورد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=129978

ثبت نظر

-