مدیرعامل بانک ملی: عرضه ۵۱ درصدی گروه توسعه ملی در بورس

  • کد خبر : 129931
  • 08 مرداد 1399 - 16:02
مدیرعامل بانک ملی: عرضه ۵۱ درصدی گروه توسعه ملی در بورس

به گزارش نیوز به نقل از مهر، محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی در نشست خبری با بیان اینکه این بانک اقدام به تأمین منابع و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی می‌کند، گفت: اگر هر واحد تولیدی محصولات قابل توجیه داشته باشد مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش آن را حل می‌کنیم که بر همین اساس در سه ماهه نخست امسال ۹۷ هزار میلیارد ریال به بخش تولید تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

وی به تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مواد بهداشتی و شوینده اشاره کرد و گفت: این اتفاق سبب شد تا تولیدکنندگان مواد بهداشتی سه شیفته کار کنند و علاوه بر رفع نیاز داخل در ایام کرونا به صادرات نیز برسند.

این مقام مسئول بانکی یادآور شد: بانک ملی در سه ماهه امسال ۴۰ هزار میلیارد ریال برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تأمین سرمایه کرده که اشتغال خوبی با این تسهیلات ایجاد شده است.

حسین زاده در خصوص پرداخت تسهیلات کرونایی به خانوارهای ایرانی گفت: ۲۳ میلیون خانوار وام یک و دو میلیون تومانی دریافت کردند که ۶ میلیون نفر از این افراد تسهیلات خود را از طریق بانک ملی دریافت کردند.

وی در خصوص اعطای این تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا گفت: با گذشته دو هفته از شروع اعطای این تسهیلات ۱۱۳ هزار میلیارد ریال بانک ملی به این بنگاه‌ها تسهیلات پرداخت کرده‌اند که نرخ سود ۱۲ درصد برای بازپرداخت این تسهیلات در نظر گرفته شده است.

۱۰۸ هزار میلیارد ریال از اموال و املاک مازاد بانک ملی به فروش رفت

مدیرعامل بانک ملی یکی دیگر از اقدامات این بانک را فروش شرکت‌ها، اموال و املاک مازاد بانک عنوان و اظهار کرد: متأسفانه فروش اموال و املاک مازاد سختی و پیچیدگی‌های زیادی دارد و هر بار که برای فروش آنها اقدام می‌کنیم با انواع سوال‌ها از سوی بخش‌های مختلف رو به رو می‌شویم. به نظر من علت کندی فروش اموال مازاد بانک‌ها وجود موانع زیاد است نه کوتاهی بانک‌ها. روز گذشته در جلسه‌ای با رئیس قوه قضائیه این مشکلات را اعلام کردیم.

حسین زاده تاکید کرد: با این حال تاکنون ۱۰۸ هزار میلیارد ریال از اموال و املاک مازاد بانک ملی به فروش رفته است.

وی ادامه داد: بزرگترین بنگاه اقتصادی زیرمجموعه این بانک گروه توسعه ملی است که در اواخر تیر ماه از طریق بورس صددرصد سهام آن را برای فروش گذاشتیم اما به فروش نرفت اما قصد داریم با شرایط بهتر و از روز شنبه، ۵۰+۱ درصد سهام این بنگاه اقتصادی را از طریق بورس به فروش برسانیم. بنابراین مدیریت آن را نیز واگذار خواهیم کرد. فروش اموال مازاد بانک‌ها به شدت از سوی وزیر اقتصاد مورد مطالبه و پیگیری جدی است.

رئیس کانون بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در خصوص اقدامات بانک ملی در حوزه IT و فناوری اطلاعات گفت: راه اندازی چندین نرم افزار موبایلی و پیام رسان تلفن همراه که در بستر آن امکان اجرای عملیات‌های بانکی وجود دارد از مهمترین اقدامات بانک ملی در بخش فضای مجازی است.

مدیرعامل بانک ملی با اشاره به مصوبه ممنوعیت فعالیت بانکی و اقتصادی در بستر پیام رسان های خارجی در شورای عالی فضای مجازی یادآور شد: با توجه به اینکه ما رسالتی برای تولید پیام رسان نداشتیم ولی یک پیام رسان داخلی را که با پلتفرم بسیار قوی در حال فعالیت است روی شبکه‌های موبایلی راه اندازی کردیم که مشتریان این بانک می‌توانند علاوه بر برقراری تعامل و ارتباطات فردی به پرداخت‌های مالی خود نیز بپردازند.

این مقام مسئول شبکه بانکی همچنین یادآور شد: این بانک آمادگی دارد تا با استارت آپ ها، دانش بنیان‌ها و فین تک‌هایی که محصولاتی متناسب با فعالیت‌های بانک ملی تولید می‌کنند همکاری داشته باشد. ‌

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=129931

برچسب ها

ثبت نظر

-