اختصاصی| سبک زندگی سالمی که کرونا به ارمغان آورد

  • کد خبر : 129642
  • 08 مرداد 1399 - 12:12
اختصاصی| سبک زندگی سالمی که کرونا به ارمغان آورد

کد خبر: ۱۵۹۲۴۷

تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۸:۲۷

با توجه به اینکه برخی معتقدند کرونا شاید تا مدتها در کنارمان بماند ، باید یاد بگیریم که با آن زندگی کنیم . اکنون مردم به آرامی می آموزند که سبک زندگی جدیدی را تجربه می کنند.

سرویس ترجمه نیوز، بسیاری از مردم اکنون تشخیص داده اند که ممکن است مدتها طول بکشد تا ویروس کرونا از میان جوامع برود و حتی اگر این اتفاق هم بیفتد،  زندگی احتمالا دوباره به شکل سابق آن باز نمی گردد. بیماری کووید ۱۹ علاوه بر اینکه سلام و احوال پرسی های روزانه ای که با دست دادن به یکدیگر انجام می شد را از بین برده،‌ ارزش بیشتری برای بهداشت شخصی و محافظت از بدن، بوجود آورده است. این روزها،  برخلاف زمانهای قبل از شیوع کرونا، روز با محبوب ترین نوشیدنی ها مانند قهوه یا چای شروع نمی شود.

 

بسیاری از مردم ترجیح می دهند دمنوش های گیاهی حاوی میخک، دارچین. هل، فلفل سیاه و آویشن و یا عسل به همراه آب لیمو و آب جوشیده را بجای چای یا قهوه صبحانه میل کنند. بسیاری از مردم بطری های آب ولرم را برای نوشیدن از خود دور نمی کنند. گرچه این ویروس تاجدار تاثیری منفی بر اقتصاد جهان داشته، اما ظاهرا رونق را به فروشگاه های محصولات گیاهی آورده و تقاضای آنها را بیشتر کرده است. در ماه های اخیر تقاضا برای محصولاتی مانند زردچوبه خالص، فلفل سیاه و شکر زرد ارگانیک بیشتر شده است. 

 

مردم می خواهند با مصرف این مواد سطح ایمنی خود را افزایش داده و اینگونه از سلامتی خود محافظت کنند. این روزها اکثریت آنها رژیم غذایی سالم را ترجیح می دهند ؛ رژیمی شامل خرچنگ‌های گیاهی، انواع داروهای گیاهی، مرغ، ادویه جات فراوان و موادی مانند سیر، زنجبیل و زردچوبه، میوه و تخم مرغ . سبزیجات غنی از ویتامین C مانند انبه خام، لیمو، لوبیا، کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، تربچه و اسفناج نیز مشتریان بیشتری پیدا کرده است. 

 

پیش از کرونا، سیر خام ،‌میخک و دارچین در ظرف غذای بسیاری از مردم عجیب و غریب بود اما اکنون به یک عادت غذایی تبدیل شده است. پزشکان همچنین توصیه کرده اند که تخم مرغ را برای پروتئین، ویتامین D، چربی و فسفولیپیدهای آن مصرف کنید. متخصصان تغذیه می گویند، در واقع، فسفولیپیدها طبقه مهمی از مولکول های بیولوژیکی را تشکیل می دهند که هم نقش ساختاری و هم عملکردی در بدن انسان دارند.

 

تجمع مردم در کنار مغازه های اغذیه فروشی به شدت کاهش یافته و در عوض آنها ترجیح می دهند انواع چای های گیاهی  را خودشان با همان مواد اولیه در منزل تهیه و مصرف کنند. تقاضا برای گیاهانی که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود زیادتر شده است. با این حال کارشناسان هشدار داده اند که مردم نباید هر آنچه را که در شبکه های اجتماعی توصیه می شود، مصرف کنند. 

 

به گفته یک کارشناس باتجربه بهداشت، بخش اعظمی از مواد لازمه برای تقویت سیستم ایمنی بدن  ما، از وعده های غذایی روزانه دریافت می شود به همین دلیل نیازی به مصرف قرص یا کپسول تقویتی و یا تجویز نسخه پزشکی نیست. مردم حتی از پیاده روی های صبحگاهی خود می ترسند و بیشتر در آپارتمان های خود نشسته و یا قدم می زنند. کووید ۱۹ گرچه نگرانی برای سلامتی را به همراه دارد اما سبک زندگی سالمی را برای بسیاری از مردم به ارمغان آورده است. 

 

اکنون بسیاری از مردم دریافته اند که سلامتی آنها در گروی مصرف مواد غذایی سالم است، اینکه آنها اهمیت چنین رژیمی را متوجه شده اند خوب است. مردم باید این سبک زندگی سالم را به صورت مداوم در برنامه خود قرار داده و اجرا کنند. 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=129642

ثبت نظر

-