ژاوی: در هر تیمی باشم، سبک بازی خودم را اجرا می‌کنم

  • کد خبر : 129559
  • 08 مرداد 1399 - 11:19
ژاوی: در هر تیمی باشم، سبک بازی خودم را اجرا می‌کنم

نیوز/ فرخ حسابی؛ ژاوی ارناندس، ۴۰ ساله، حالا تبدیل به یک برند در فوتبال جهان شده است. یک بازیکن بزرگ در بارسلونا که حالا انگیزه‌های زیادی در عرصه مربیگری دارد. او در السد قطر خود را برای جاه‌طلبی‌های بزرگتر در مربیگری آماده می‌کند و البته همه می‌دانند هدف او بارسلوناست و هدف بارسلونا هم ژاوی! ژاوی در گفت‌وگویی مفصل با روزنامه اسپانیایی «مارکا» در مورد مسائل مختلفی حرف زده است.

کرونا
بعد از ابتلا به ویروس کرونا الان در قرنطینه هستم اما حالم کاملاً خوب است. می‌خواهم زودتر به تمرینات تیمم برگردم.

قطر
از سال ۲۰۱۵ که اینجا هستم، شاهدم که پیشرفت این کشور در همه زمینه‌ها فوق‌‌العاده است: زیرساخت‌ها، ورزشگاه‌ها که پنج تا از هشت ورزشگاه جام جهانی‌ تکمیل شده، هتل‌ها و… همه چیز‌ این کشور خیلی تغییر کرده است، جاده‌ها و رستوران‌های کاملاً جدید و مدرن. قطر با سرعت زیادی در حال رشد است. حتی ترافیک شهری نیز پیشرفت کرده است.

جام جهانی‌
همه ورزشگاه‌های قطر پیشرفته و مدرن هستند و جنبه‌هایی از فرهنگ عربی را در خود دارند و این باعث می‌شود جام جهانی‌ ۲۰۲۲ خاص‌تر شود. قطعاً یک جام تاریخی خواهد بود. بدون شک، مردم از دیدن کشور قطر شگفت‌زده خواهند شد. به طور کلی در مورد این کشور پیش‌داوری‌ها و انتقادهای بی‌پایه زیادی وجود دارد. قطر یک کشور کوچک، مهمان‌نواز و بسیار دست و دلباز است. قطعاً یک جام جهانی‌ تاریخی خواهیم داشت.

اولین سال مربیگری
خیلی مثبت بود. من همه چیز را تجربه کردم. دو جام‌حذفی و سوپرجام را بردم و می‌توانیم دو جام دیگر را هم ببریم. در لیگ همه چیز برای ما خوب پیش نرفت و در لیگ قهرمانان هم ما به نیمه‌نهایی رسیدیم. در جام جهانی‌ باشگاه‌ها هم چندان خوب بازی نکردیم. من موفق و ناکامی را با هم تجربه کردم اما در مجموع خیلی چیزها یاد گرفتم.

ژاوی: در هر تیمی باشم، سبک بازی خودم را اجرا می‌کنم

لیگ قهرمانان آسیا
وقتی شما در یک باشگاه با تفکر برنده باشید، هدف این است که همه جام‌ها را ببرید گرچه باید از قدرت حریفان هم آگاه باشید. در قطر ما با الدوحیل که بودجه‌ای دوبرابر ما دارد، رقابت می‌کنیم و همچنین الریان که آنها هم از نظر مالی خیلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به همین دلیل رقابت سخت است. در آسیا کار سخت‌تر هم می‌شود. ما دو سال متوالی به نیمه‌نهایی رسیدیم، یک سال بازیکن بودم و یک سال مربی. در سال ۲۰۲۰ امیدوارم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسم. برای این کار فعلاً کاسورلا را گرفته‌ایم و می‌خواهیم تیم بهتری بسازیم.

سبک بازی
من در مورد ایده‌هایم و سیستم بازی خیلی شفاف هستم. معتقدم باید توپ را تا بیشترین حد ممکن در اختیار داشته باشیم، با فشار بالا در زمین حریف بازی کنیم و حمله را با حمله جواب بدهیم. این فوتبالی است که من در بارسا تجربه کرده‌ام و البته همراه تیم ملی اسپانیا. فوتبال مالکانه و با خلق موقعیت‌های زیاد. این نوع فوتبال را درک می‌کنیم و دوست دارم که این‌طور برنده شوم.

بازیکنان و سیستم
به طور کلی معقتدم بدون توجه به اینکه کجا هستی و چه بازیکنانی داری این مهم است که بتوانی ایده بازی خودت را به بازیکنان آموزش بدهی. آنها را متقاعد کنی که با این سبک بازی بهتر خواهند بود و می‌توانند راحت‌تر برنده شوند. قطعاً السد، بارسلونا نیست اما ما تلاش می‌کنیم از زمین خودمان بازیسازی را شروع کنیم با سطح تکنیکی و تاکتیکی خوب. بازیکنان هم مطمئن هستند که می‌توانند این‌طور برنده شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=129559

ثبت نظر

-