فعالیت ادارات باید متوقف شود

  • کد خبر : 128762
  • 07 مرداد 1399 - 16:24

به گزارش نیوز ، محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته پیش استاندار تهران اعلام کرد که قرار گرفتن تهران در وضعیت هشدار همان وضعیت قرمز را تداعی می‌کند که این با توجه به نوع فعالیت و رفت و آمد در تهران است. اکنون که وضعیت وارد قرمز شده لازم است فعالیت ادارات حتی برای مدت کوتاه متوقف شود.

وی توضیح داد: طبق اعلام مسئولان، ادارات با ۳۰ درصد ظرفیت مشغول به کار هستند اما با وضعیت فعلی حداقل برای یک تا دو هفته باید از ظرفیت دورکاری استفاده کرد و دستگاه‌های مختلف را وادار نمود که به صورت کامل دورکار شوند، چون تردد به تهران و مسافران شهری و بین شهری زیاد است. در این شرایط امکان قرنطینه شدن کامل وجود ندارد به همین دلیل حداقل‌ترین کار دورکاری کامل ادارات است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: دو وزارتخانه بهداشت و کشور باید نسبت به توزیع رایگان ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده در مراکز با تردد جمعیت زیاد اقدام کنند چون ادامه این روند می‌تواند برای کشور بحران‌زا باشد. اگر اقدامات پیشگیری جدی صورت نگیرد روند ابتلایان و فوتی‌ها هم افزایش یافته و مردم ایمن نخواهند بود. کما اینکه متأسفانه در دو هفته گذشته شاهد افزایش آمار بودیم که این یک زنگ خطر است.

محسنی بندپی با اشاره به تجربه کشورها در اجباری کردن استفاده از ماسک گفت: کشورهایی که استفاده از ماسک را اجباری کرده‌اند توانسته‌اند آمار مبتلایان و فوتی‌ها را کاهش دهند. ما هم با این روند می‌توانیم به سمت کاهش آمار و کنترل کرونا حرکت کنیم. بارزترین نمونه در دو ایالت آمریکا است که در آریزونا کرونا را جدی نگرفته و مردم رها شدند به دنبالش تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد و در ایالت نیومکزیکو با جدی گرفتن کرونا توانستند آمار را کاهش دهند. در کشور ما می‌توان با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده محیط را برای زندگی مردم امن کرد. در این شرایط باید از برگزاری اجتماعات غیرضرور پرهیز کرد تا شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها به کرونا نباشیم.


این مطلب برایم مفید است




۲۶


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=128762

ثبت نظر

-