اختصاصی| کدام نوع انسولین برای دیابتی‌ها مناسب‌تر است؟

  • کد خبر : 128479
  • 07 مرداد 1399 - 12:00
اختصاصی| کدام نوع انسولین برای دیابتی‌ها مناسب‌تر است؟

کد خبر: ۱۵۹۱۱۶

تاریخ انتشار: سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۸:۴۲

رئیس انجمن دیابت ایران توضیحاتی درباره کمبود انسولین در کشور و کیفیت انسولین ایرانی با انسولین آنالوگ ارائه داد.

اسدالله رجب، رئیس انجمن دیابت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار نیوز درباره کمبود انسولین در کشور اظهارداشت: آمار دقیقی در مورد اینکه روزانه چند نفر در کشور از داروی انسولین استفاده می‌کنند، نداریم و برای این که اطلاعات دقیق در این زمینه حاصل شود باید آمار مربوط به بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی، ارتش و شرکت نفت و … را تجمیع کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه البته در انجمن دیابت ایران نیازی به اطلاع از آمار مصرف انسولین نداریم، گفت: در کشور در حال حاضر کمبود انسولین داخلی وجود ندارد و همه داروهای پایین آورنده قند خون و انسولین موجود است.

 

رئیس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه انسولین تولید داخل انسولین انسانی است و با انسولین آنالوگ تفاوت دارد، گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا از انسولین انسانی استفاده می‌شود که از لحاظ کیفیت در کنترل قندخون، تحقیقات نشان داده که انسولین آنالوگ با انسولین انسانی هیچ تفاوتی ندارد.

 

رجب گفت: انسولین انسانی مانند انسولینی که کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می‌کنند تاثیر گذار است و  اینکه در حال حاضر بسیاری از بیماران تمایل دارند از انسولین های قبلی استفاده کنند توجیه چندانی ندارد ولی با این وجود من هم متاسف هستم که دسترسی به نوع انسولین خارجی و نوع آنالوگ به دلیل تحریم ظالمانه دشمنان کاهش پیدا کرده است.

 

وی تصریح کرد: البته به‌نظرم باید تاب‌آوری را یاد بگیریم زیرا در شرایط عادی قرار نداریم و باید رفتار  دقیق را برای گذر از این شرایط در پیش بگیریم تا شاهد مراجعه بیش از اندازه بیماران مبتلا به دیابت جهت تأمین انسولین که گاهی بیش از مورد نیاز آن‌ها است، نباشیم.

 

رئیس انجمن دیابت ایران خاطرنشان کرد: حدود ۸ میلیون بیمار مبتلا به دیابت در کشور وجود دارد ولی دقیقا نمی‌دانم که چند نفر از این افراد انسولین مصرف می‌کنند ولی به طور کلی آمار مبتلایان به دیابت نوع یک مشخص و واضح‌تر از دیابت نوع ۲ است چرا که ۵۰ درصد افرادی که مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند سال‌ها نمی‌دانند که گرفتار این بیماری شده‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد از کل دیابتی‌ها در سراسر جهان مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۹۰ درصد مبتلا به نوع هستند که در کشور ما مبتلایان به دیابت نوع یک کمتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

 

رئیس انجمن دیابت ایران با اشاره به ضرورت ارتقای آموزش و فرهنگ سازی جهت پیشگیری از ابتلا به دیابت گفت: انجمن دیابت ایران با برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق مختلف کشور طی سال‌های گذشته نسبت به آموزش بیماران دیابتی مشغول اقدام کرده است.

 

وی بیان داشت: تاکنون در تهران بیش از ۳۸ هزار نفر و در کل کشور حدود ۲۰۰ هزار نفر از این آموزش‌ها استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند قندخون خود را کنترل کنند البته باید هر چه بیشتر این آموزش‌ها را توسعه داد تا شاهد پیشگیری از ابتلا به این بیماری در سطح جامعه باشیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=128479

ثبت نظر

-