انتقام سخت در انتطار جنگنده های آمریکا

  • کد خبر : 128344
  • 07 مرداد 1399 - 9:54
به گزارش نیوز،

آرا شاهوردیان نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعرض جنگنده ‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این تعرض جنگنده‌های آمریکایی اقدامی کاملا محکوم و برخلاف قوانین بین‌المللی است.

اخبار سیاسی- وی افزود: وزیر راه و شهرسازی عنوان کرده که این موضوع را از طریق سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی (ایکائو) پیگیری خواهد کرد و ما منتظر این اقدام دولت هستیم.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس اظهار داشت: چنانچه دولت موضوع تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی را در مجامع بین‌المللی پیگیری نکند ما در مجلس از طریق ابزارهای نظارتی حق مجلس را مطالبه خواهیم کرد و این موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

شاهوردیان خاطرنشان کرد: حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی در سوریه کاملا محکوم است و به هیچ وجه قابل توجیه و پذیرش نیست. چه برسد به اینکه جنگنده‌های آمریکایی حریم هوایی سوریه را نقض کنند و برای یک هواپیمای مسافربری مزاحمت ایجاد کنند.

وی در پایان گفت: خلبان هواپیمای ایرانی با هوشمندی توانست با کم کردن ارتفاع هواپیما مسافران را از خطر و تعرض پیش آمده توسط جنگنده‌های آمریکایی برهاند ولی این اقدام آمریکایی‌ها به هر حال یک تعرض آشکار است و باید مورد پیگیری حقوقی قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=128344

ثبت نظر

-