اعلام زمان بزرگ‌‌ترین آزمایش واکسن کرونا در جهان؛ ۳۰هزار آمریکایی در صف تزریق!

  • کد خبر : 128299
  • 07 مرداد 1399 - 9:18
اعلام زمان بزرگ‌‌ترین آزمایش واکسن کرونا در جهان؛ ۳۰هزار آمریکایی در صف تزریق!

اعلام زمان بزرگ‌‌ترین آزمایش واکسن کرونا در جهان؛ 30هزار آمریکایی در صف تزریق!

نیوز: بزرگ ترین آزمایش واکسن ویروس کرونا در روز دوشنبه هفته آینده در آمریکا آغاز می شود. این مطالعه شامل آزمایش واکسن بر روی ۳۰ هزار داوطلب در آمریکا است تا میزان کارآمدی واکسن کرونا مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش نیوز به نقل از سی ان بی سی، بزرگ ترین مطالعه جهان در رابطه با واکسن کرونا در روز دوشنبه آغاز می شود. ۳۰ هزار نفر برای کمک به آزمایش واکسن در این پژوهش داوطلب شده اند. هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که واکسن آزمایشی ساخته شده توسط انستیتوی ملی بهداشت آمریکا و شرکت داروسازی مدرنا از افراد در برابر ویروس محافظت کند.

در فرآیند آزمایش واکسن، داوطلب ها از تزریق واکسن واقعی یا نمونه ی بی اثر اطلاع نخواهند داشت. پس از دو بار تزریق، دانشمندان میزان شیوع ویروس کرونا در دو گروه را بررسی خواهند کرد. چند واکسن دیگر نیز توسط چین و همچنین دانشگاه آکسفورد انگلیس تولید شده است. در اوایل این ماه، آزمایش های محدودی بر روی این واکسن ها در برزیل و دیگر کشورها انجام شده است. آزمایش نهایی واکسن آکسفورد نیز در ماه آگوست آغاز می شود. مطالعات گسترده تنها به منظور آزمایش عملکرد واکسن ها صورت نمی پذیرد، بلکه بررسی ایمنی واکسن ها نیز ضروری است. در نهایت، دانشمندان تمام واکسن ها را با یکدیگر مقایسه خواهند کرد.

در هفته های اخیر، حدود ۱۵۰ هزار نفر در آمریکا برای آزمایش واکسن کرونا اعلام آمادگی کرده اند. دکتر لری کوری، متخصص ویروس شناسی در این رابطه اظهار کرده است: «آزمایش های واکسن کرونا باید بر روی چند نسل و چند قومیت انجام شود و تنوع جمعیت آمریکا را منعکس کند». او همچنین تاکید کرد مشارکت افراد با نژاد اسپانیای و آفریقایی بسیار مهم است، زیرا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این  گروه ها به شدت بالا بوده است.

به طور معمول سال ها تولید می کشد تا واکسن جدیدی تولید شود. اما دانشمندان در ساخت واکسن کرونا سرعت عمل بالایی داشته اند. تولید کنندگان واکسن از ۱۰ ژانویه که چین از شیوع ویروس خبر داد، وارد عمل شدند. تنها ۶۵ پنج روز بعد در ماه مارس، اولین واکسن ساخته مورد آزمایش قرار گرفت. با این حال، اگر همه چیز در مطالعات نهایی به خوبی پیش رود، همچنان به چندین ماه زمان نیاز است تا اولین آزمایش های مدرنا و آکسفورد به نتیجه برسد.  


این مطلب برایم مفید است




۶


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=128299

ثبت نظر

-