هفته بیست و ششم لیگ زیر ذره‌بین؛ چهارمین قهرمانی، ۴ هفته مانده به پایان لیگ

  • کد خبر : 128157
  • 07 مرداد 1399 - 5:29
هفته بیست و ششم لیگ زیر ذره‌بین؛ چهارمین قهرمانی، ۴ هفته مانده به پایان لیگ

نیوز/ محمدرضا شکوهی؛ هفته بیست و ششم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که پرسپولیس توانست چهارمین قهرمانی متوالی خودش را مقتدرانه جشن بگیرد. با این اتفاق مهم مثل هر هفته به بررسی نکات بازی‌های هفته می‌پردازیم.

پرگل‌ترین بازی هفته
پرگل‌ترین بازی هفته سه گل در دل خود داشت که در سه بازی و با یک نتیجه واحد (۲ بر یک) رقم خورد؛ در اولین بازی و در شهر اهواز فولاد خوزستان توانست ذوب‌آهن را شکست دهد و سپس در بازی دوم گل‌گهر سیرجان در تبریز ماشین‌سازی را با این نتیجه شکست داد. در آخرین بازی نیز پرسپولیس ۲ بر یک نفت مسجدسلیمان را از پیش رو برداشت و توانست قهرمانی زودهنگام خود را جشن بگیرد.
کم‌گل‌ترین دیدار هفته
دو تساوی بدون گلی که در هفته بیست و ششم رقم خورد کم‌گل‌ترین دیدار هفته را در دل خود جای داد که در اولین بازی دو تیم مدعی شهر خودرو مشهد و تراکتور تبریز آن را رقم زدند و سپس در دومین دیدار پیکان تهران مقابل پارس جنوبی بدون گل به کار خود خاتمه داد تا کم‌گل‌ترین بازی هفته بدون رد و بدل شدن گل و در دو بازی رقم خورده باشد.
میزبانان کاملاً موفق هفته
در این هفته از هشت تیم میزبان تنها یک‌چهارم از آن‌ها یعنی دو تیم توانستند به امتیازات کامل مسابقات خانگی دست پیدا کنند. این دو تیم سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان بودند که توانستند با برد‌هایی که به ترتیب مقابل صنعت نفت آبادان و ذوب‌آهن اصفهان کسب کردند هر سه امتیاز کامل این بازی‌های خانگی را به حساب خود واریز کنند.
مهمانان کامیاب هفته
گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس تهران تیم‌هایی بودند که توانستند به رغم بازی در خانه حریف به پیروزی برسند و نام خود را به عنوان مهمانان موفق هفته مطرح کنند. نماینده سیرجان با برد یک بر صفری که در تبریز و مقابل ماشین‌سازان این شهر به دست آورد به این عنوان رسید و پرسپولیس نیز با توجه به بردی که مقابل نفت مسجدسلیمان به دست آورد نام خود را در این لیست قرار داد و البته قهرمانی زودهنگامش را نیز جشن گرفت.
تقسیم امتیازات هفته
از هشت دیداری که در این هفته برگزار شد ۴ تای آن‌ها با تقسیم امتیازات و تساوی به پایان رسید؛ این ۴ بازی با ۲ نتیجه متفاوت رقم خورد که در اولین نتیجه ۲ بازی صفر- صفر دیده می‌شود که طی آن پیکان تهران مقابل پارس جنوبی جم و شهر خودرو مشهد در برابر تراکتورسازی تبریز بدون گل به کار خود خاتمه دادند و سپس در نتیجه دوم که آن هم در دو بازی بود ابتدا شاهین شهرداری بوشهر مقابل سایپای تهران و سپس استقلال در مقابل نساجی قائمشهر به تساوی یک- یک و تقسیم امتیازات رضایت دادند.
قاطع‌ترین برد هفته
حساسیت بالای مسابقات در این هفته‌های اخیر باعث شده تا در آیتم قاطع‌ترین برد هفته، تنها شاهد اختلاف یک گل باشیم. در این هفته ۴ برد به نام چهار تیم نوشته شد که همگی آن‌ها با اختلاف یک گل و البته با ۲ نتیجه متفاوت بود. در اولین نتیجه که سه مسابقه را در آن شاهد بودیم تیم‌های گل‌گهر سیرجان، پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان با برد‌های ۲ بر یکی که مقابل ماشین‌سازی تبریز، نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن اصفهان کسب کردند قرار دارند و سپس به دیدار سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان می‌رسیم که طی آن نماینده اصفهان با اختلاف یک گل و یک بر صفر پیروز شد.
خفیف‌ترین برد هفته
همان گونه که در آیتم قبلی اشاره شد، هر چهار پیروزی این هفته که نصیب چهار تیم شد همگی با اختلاف یک گل بوده تا قاطع‌ترین و خفیف‌ترین برد‌های هفته با اختلاف یک گل مشترک باشد.
پرتکرار‌ترین نتیجه هفته
پرتکرار‌ترین نتیجه هفته در ۳ مسابقه تکرار شد؛ نتیجه مذکور که در بیش از یک‌سوم از مسابقات هفته بیست و ششم شاهد آن بودیم دو بر یک است است که طی آن گل‌گهر سیرجان در مقابل ماشین‌سازی تبریز، پرسپولیس تهران در مقابل نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان در برابر ذوب‌آهن اصفهان رقم زدند.
تیم‌های ناکام در گلزنی هفته
در این هفته تعداد تیم‌های ناکام در گلزنی عدد ۵ را نشان داد و از ۱۶ تیم حاضر در لیگ ۵ تیم پیکان تهران، پارس جنوبی جم، صنعت نفت آبادان، شهر خودرو مشهد و تراکتور تبریز نتوانستند در گلزنی موفق عمل کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=128157

ثبت نظر

-