هشدار نظامیان اسرائیل به ساکنان مناطق مرزی با لبنان

  • کد خبر : 127812
  • 06 مرداد 1399 - 21:17
هشدار نظامیان اسرائیل به ساکنان مناطق مرزی با لبنان

به گزارش نیوز به نقل از یورنیوز  بنا به اعلام ارتش اسرائیل «نبردها» در مرز شمالی این کشور ادامه دارد و «تلاش برای نفوذی تروریستی» به داخل خاک این کشور خنثی شده است.

برخی رسانه های اسرائیل از تبادل آتش بین نیروهای این کشور و گروهی از شبه نظامیان خبر داده اند. بنا به این گزارش ها صدای چند انفجار نیز در منطقه مرزی شنیده شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در کنست (پارلمان اسرائیل) تاکید کرد که به همراه وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش به طور دائمی وضعیت در مرزهای شمالی را زیر نظر دارد. وی مدعی شد: «سیاست ما روشن است؛ اولا ما اجازه نخواهیم داد که ایران در مرز ما با سوریه حضور نظامی داشته باشد. این سیاستی است که من سالها پیش تعیین کردم و ما همچنان به آن پایبند هستیم. دوما لبنان و حزب الله مسئول هر حمله ای خواهند بود که از لبنان علیه ما صورت بگیرد.»

از درگیری های روز دوشنبه به عنوان سنگین ترین درگیری ها در مرز اسرائیل و لبنان طی نزدیک به یک سال اخیر یاد شده است. تبادل آتش در مرز اسرائیل و لبنان در «کشتزارهای شبعا» که اسرائیل در جریان جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ تصرف کرد روی داد. لبنان همچنان بر حق حاکمیت خود بر «کشتزارهای شبعا» تاکید می کند.ساکنان جنوب لبنان گفته اند که اسرائیل این مناطق را به مدت بیش از یک ساعت گلوله باران کرده است.تنش ها در مرز اسرائیل با لبنان و سوریه از جمله در بلندی های اشغال شده جولان طی روزهای گذشته افزایش یافته است. یکی از شبه نظامیان گروه حزب الله لبنان روز دوشنبه هفته گذشته در حمله ای که به اسرائیل نسبت داده شده است در سوریه کشته شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=127812

ثبت نظر

-