گزارشی از هزینه‌های زندگی در نیوزلند؛ یک وعده غذا ۱۰ دلار نیوزلند/ یک کیلو سیب دونیم دلار/حداقل کرایه اتوبوس ۳ دلار

  • کد خبر : 127700
  • 06 مرداد 1399 - 19:02
گزارشی از هزینه‌های زندگی در نیوزلند؛ یک وعده غذا ۱۰ دلار نیوزلند/ یک کیلو سیب دونیم دلار/حداقل کرایه اتوبوس ۳ دلار

گزارشی از هزینه‌های زندگی در نیوزلند؛ یک وعده غذا 10 دلار نیوزلند/ یک کیلو سیب دونیم دلار/حداقل کرایه اتوبوس 3 دلار

به گزارش نیوز به نقل از سایت اینترنیشنز، اوکلند، مهم‌ترین شهر نیوزلنددر بررسی سالانه هزینه‌های زندگی توسط مرسر، در رتبه ۶۱ قرار گرفت.

اجاره مسکن در نیوزلند به صورت هفتگی محاسبه می شود. متوسط اجاره بها یک خانه کوچک یک خوابه حدود ۴۰۰ دلار نیوزلند (۲۶۵ دلار آمریکا) در هفته است. اجاره هفتگی یک آپارتمان یا خانه ی دو تا چهار خوابه نیز به طور متوسط حدود ۵۳۰ دلار نیوزلند (۳۵۰ دلار آمریکا) هزینه دارد. با این حال اجاره بها مسکن در مناطق مختلف به طور چشمگیری متفاوت است. اوکلند گران ترین شهر نیوزلند است و اجاره بها مسکن در این شهر حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار نیوزلند (۴۰۰ تا ۵۶۰ دلار آمریکا) در هفته است. متوسط قیمت خرید مسکن در سراسر نیوزلند حدود ۳۸۰ هزار دلار آمریکا است. اما متوسط قیمت خرید مسکن در شهر اوکلند بسیار بالاتر و در حدود ۵۸۷ هزار دلار آمریکا است.هزینه مواد غذایی در مناطق مختلف نیوزلند متفاوت است. اما به طور کلی، قیمت یک وعده غذایی ارزان حدود ۱۰ دلار است. همچنین، هزینه ی غذا در یک رستوران متوسط حدود ۹۰ دلار برای دو نفر است. قیمت دو لیتر شیر و یک کیلو سیب نیز به ترتیب  ۳٫۶ و ۲٫۵ دلار نیوزلند است.

 

سیستم حمل و نقل عمومی در نیوزلند چندان گسترده نیست. بسیاری از افراد از خودروی شخصی استفاده می کنند، زیرا حمل و نقل عمومی بسیار کند و گران است. اتوبوس ارزان ترین وسیله ی حمل و نقل بین شهری و درون شهری در نیوزلند است. حداقل کرایه اتوبوس در اغلب شهرها ۱ تا ۳ دلار نیوزلند است.

متوسط درآمد در نیوزلند بین ۵۰  تا ۴۰۰ ازار نیوزلند (۳۳ تا ۲۴۶ هزار دلار آمریکا) در سال است. با این حال، متوسط درآمد به شغل و میزان تخصص بستگی دارد. حداقل دستمزد نیز ۱۲ دلار در ساعت یا ۹۴ دلار در روز است. در جدول زیر متوسط درآمد سالانه برای برخی مشاغل نشان داده شده است:











برحسب دلار آمریکا

برحسب دلار نیوزلند

 

۶۵,۳۰۰

۹۹,۰۰۰

معلم

۴۸,۱۵۰

۷۳,۰۰۰

حسابدار

۵۴,۷۵۰

۸۳,۰۰۰

پرستار

۶۷,۳۴۰

۱۰۳,۰۰۰

مهندس نرم افزار

۵۹,۳۶۰

۹۰,۰۰۰

معمار

۱۱۶,۷۴۰

۱۷۷,۰۰۰

مدیر بازاریابی

۹۲,۳۴۰

۱۴۰,۰۰۰

مدیر تولید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مترجم: گیسو جعفری


این مطلب برایم مفید است




۴


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=127700

ثبت نظر

-