حرف آخر| هواداران فنی نگاه کنند و صبورانه

  • کد خبر : 127519
  • 06 مرداد 1399 - 15:21
حرف آخر| هواداران فنی نگاه کنند و صبورانه

حرف آخر| هواداران فنی نگاه کنند و صبورانهنیوز/ علی جوادی؛ چهارمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس در مسجدسلیمان به دست آمد. این قهرمانی البته موجب شده بحث‌های داغی در فضای مجازی بین هواداران دو تیم صورت بگیرد که تا مرز کری خواندن ایرادی ندارد، اما وقتی ناخوشایند می‌شود که از فاز کری خواندن به توهین کشیده می‌شود. فارغ از این مورد، باید واقع‌بینانه دیگر مسائل را ارزیابی کنیم. 

پرسپولیس در طول ادوار لیگ برتر همواره روی دور برد و موفقیت و افتخار نبوده، اما هیچ وقت تنها نبوده و هواداران، تیم را تنها نگذاشته‌اند. پرسپولیس در لیگ پنجم که استقلال قهرمان شد رده نهم را تجربه کرد. آن سال استقلال قهرمان شد و ۲۱ امتیاز با پرسپولیس فاصله داشت. در لیگ هشتم با پنجمی، در لیگ نهم با رده چهارمی و در لیگ دهم با رده چهارمی به کار خود پایان داد. در لیگ ۱۱ عنوان ۱۲ را به دست آورد. در لیگ دوازدهم هفتم شد و در لیگ سیزدهم علی دایی تیم را نایب‌قهرمان کرد، اما ابتدای لیگ چهاردهم دایی به شکلی عجیب بنیوزر شد تا درخشان جای او را بگیرد و برانکو هم جانشین درخشان شود. پرسپولیس آن سال هشتم شد. در همه این سال‌ها هواداران کنار تیم بودند و تیم‌شان را تنها نگذاشتند. پیشکسوتان هم به جای کوبیدن بر طبل اختلاف، همواره از تیم حمایت کردند. در تمام این سال‌ها هواداران و پیشکسوتان خون دل خوردند، اما دست از حمایت نکشیدند. شاید اتفاقاتی که در این سال‌ها برای پرسپولیس می‌افتد، پاداش صبوری آن‌ها در سال‌های حاشیه و بحران و ناکامی بود. بعد از نایب‌قهرمانی در لیگ ۱۵، نوبت به قهرمانی‌ها و روز‌های آفتابی رسید.

هواداران استقلال در روز‌ها و سال‌هایی که پرسپولیس، روز‌های تلخ افت و ناکامی را تجربه می‌کرد، یا قهرمان می‌شدند یا بالای جدول بودند. حالا شاید نوبت امتحان عشق هواداران استقلال است. در سال‌هایی که استقلال یا قهرمان می‌شد یا بالای جدول بود، پرسپولیس روز‌های خوبی را تجربه نمی‌کرد، اما هواداران و پیشکسوتان شانه به شانه تیم می‌رفتند تا غم در وجود تیم رخنه نکند. حالا در روز‌های موفقیت پرسپولیس، استقلالی‌ها باید تیم‌شان را همراهی کنند آن‌هم در شرایطی که تیمشان در یکی از ۵ خانه بالای جدول است. شاید یک عکس بتواند دلیل موجهی برای یک ادعا باشد، اما نمی‌تواند به اثبات دائم یک فرضیه کمک کند. صبورانه، علمی و فنی نگاه کنیم و از احساسات مخرب دور بمانیم. گاهی اوقات، اثبات عشق، بسیار سخت می‌شود. هواداران باید بدانند اگر آن‌ها نباشند، تیم محبوبشان تنهاترین تیم دنیاست، چون واقعاً هیچ فردی در دنیا به اندازه هواداران برای یک تیم دل نمی‌سوزاند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=127519

ثبت نظر

-