آب و برق خانوارهای نیازمند رایگان می شود؟ /جزئیات طرح دو فوریتی مجلس

  • کد خبر : 127355
  • 06 مرداد 1399 - 12:53
آب و برق خانوارهای نیازمند رایگان می شود؟ /جزئیات طرح دو فوریتی مجلس

به گزارش نیوز،سید علی موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت:این طرح به منظور حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند تهیه شده و جامعه هدف آن پنج دهک پایین جامعه است.

بسته جامع کالاهای اساسی برای ۵ دهک پایین جامعه

نماینده مردم ملکان در مجلس افزود: در طرح دو فوریتی حمایت معیشتی از ۵ دهک پایین جامعه، بسته جامعی برای تامین کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، گوشت، مرغ و تخم مرغ در نظر گرفته شده است.

جزئیات رایگان شدن آب و برق

آب و برق خانواده های نیازمند رایگان می شود؟

وی با بیان اینکه کمک معیشتی در حوزه انرژی شامل هزینه آب، برق و گاز یکی دیگر از محورهای طرح دو فوریتی مذکور است اظهار کرد: از آنجایی که برخی از داروها گران بوده و خانوادههای نیازمند توانایی خرید آنها را ندارند، منابعی برای تامین این داروها نیز پیش بینی شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم پرداخت ودیعه مسکن را محور دیگر این طرح توصیف کرد و اظهار کرد: منابع مورد نیاز برای اجرای طرح دوفوریتی حمایت معیشتی از خانوادههای نیازمند پیش بینی شده تا ایراد اصل ۷۵ به آن وارد نشود.

اصل ۷۵ قانون اساسی تاکید دارد:طرح های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه های عمومی می انجامد, در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تامین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به محل تامین درآمد طرح به طور مستقیم اشاره نکرده است اما به خانه ملت گفته است:می توان از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان با اذن رهبری و دریافت مالیات از ۵ دهک بالای جامعه برای اجرای این طرح استفاده کرد.

به گفته موسوی این طرح هفته آینده با قید دو فوریت در مجلس مطرح خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=127355

ثبت نظر

-