تهدید دوباره هواپیمای ماهان توسط جنگنده های آمریکایی

  • کد خبر : 126751
  • 05 مرداد 1399 - 23:31
تهدید دوباره هواپیمای ماهان توسط جنگنده های آمریکایی

به گزارش نیوز به نقل از فارس، منابع آگاه از مزاحمت و خطر ایجاد شده از سوی جنگنده‌های آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری ماهان برای دومین مرتبه گزارش می دهند.

شبکه خبری انگلیسی زبان «پرس تی‌وی» به نقل از منابع مطلع در خصوص تروریسم هوایی اخیر آمریکا علیه یک فروند هواپیمای مسافربری ایران گزارش داد جنگنده‌های آمریکا برای هواپیمای مسافربری ایران دو مرتبه به طول ۶ دقیقه ایجاد مزاحمت و خطر کردند.

این شبکه همچنین اعلام کرد اقدام مذکور از سوی جنگنده‌های آمریکایی حاضر در اردن انجام شد. به گزارش پرس تی‌وی، جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه هوایی «الازرق» در اردن به منظور مزاحمت برای هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ماهان بلند شدند و این مزاحمت‌ها دو مرتبه بود که بر فراز منطقه التنف سوریه و همچنین در مرز سوریه و لبنان انجام شد.

دو جنگنده آمریکایی پنجشنبه شب برای هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ماهان که عازم بیروت بود، در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت کردند و خلبان برای فاصله گرفتن از جنگنده‌ها ناچار به کاهش ارتفاع سریع شد که در این میان برخی مسافران آسیب دیدند.

این اقدام واکنش جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و «سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد در صورتی که هر حادثه‌ای برای هواپیمای ایرانی در مسیر برگشت اتفاق افتد،‌ تهران آمریکا را مسئول خواهد شناخت و این پیام به دبیرکل سازمان ملل و سفیر سوئیس نیز داده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با توجه به قبول مسئولیت ایجاد خطر برای هواپیمای خطوط هوایی ماهان از سوی سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام آمریکا، این اقدام ماجراجویانه و خطرناک را به شدت محکوم کرد و آن را ناقض حقوق بین‌الملل هوانوردی و مخل صلح و امنیت منطقه خواند.

در پی این حادثه، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز در توییتی مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای پرواز ماهان را بی‌قانونی توصیف کرد و گفت قانون‌شکنان را باید قبل از اینکه فاجعه بیافرینند، متوقف کرد.  

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=126751

برچسب ها

ثبت نظر

-