ایستگاه مترو برج میلاد چه زمانی مسافرگیری می کند؟

  • کد خبر : 126475
  • 05 مرداد 1399 - 18:02

به گزارش نیوز به نقل از  فارس، سید مناف هاشمی درباره توسعه مترو در پایتخت با استفاده از انتشار اوراق مشارکت اظهارداشت: در حال حاضر، ۵٠ درصد از مجموع ٩١٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٧ از سوی بانک آینده به حساب شهرداری تهران واریز شده و الباقی نیز به زودی پرداخت می‌شود و این در حالی است که در روز پایانی تیر با مساعدت بانک مرکزی، ١۵٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٨ نیز با عاملیت بانک رفاه کارگران منتشر شد و در حال حاضر، شرکت‌های تامین سرمایه، این اوراق را خریداری کرده‌اند و منابع حاصل به نام شهرداری تهران در بانک رفاه موجود است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه منابع حاصل از اوراق مشارکت سال‌های ٩٧ و ٩٨ در خطوط ٣، ۶ و ٧ مترو استفاده خواهد شد، تصریح کرد: بهره‌برداری از  ١٢ ایستگاه خطوط ۶ و ٧ مترو تا پایان سال جاری هدف‌گذاری شده‌اند که ایستگاه‌های برج میلاد، امیرکبیر، شهید محلاتی، میدان قیام، اقدسیه، اکباتان و آهنگ و همچنین ایستگاه‌های واقع در مسیر خط ٧ مترو به بهره‌برداری خواهند رسید.

هاشمی از افتتاح ایستگاه متروی برج میلاد و فاز دوم ایستگاه متروی شهید نواب صفوی در شهریور سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی هدف‌گذاری‌شده، در آبان‌ماه ۴ ایستگاه، در آذر ایستگاه‌های اقدسیه و اکباتان، در دی‌ایستگاه آهنگ و در بهمن‌ ۶ ایستگاه دیگر در خطوط ۶ و ٧ مترو به بهره‌برداری خواهند رسید و به طور حتم، تاثیر انتشار این اوراق و وصول منابع مالی حاصل از آن را شهروندان پایتخت به چشم خواهند دید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ٩١٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٧ به متروی تهران اختصاص یافته و از ١۵٠٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٨، هزار میلیارد تومان به مترو و ۵٠٠ میلیارد تومان به اتوبوسرانی تعلق خواهد گرفت، گفت: شهر تهران به ۴ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که بر این اساس، تأمین هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال هدف‌گذاری شده است که امیدواریم در سایه حمایت دولت، این مهم نیز محقق شود.

هاشمی به تاثیر منابع حاصل از اوراق مشارکت سال‌های ٩٧ و ٩٨ در بخش اشتغال و رونق تولید در شرکت واگن‌سازی تهران اشاره کرد و گفت: قسمتی از این پول در قالب قرارداد تولید واگن با شرکت واگن‌سازی تهران دنبال خواهد شد.

به گفته هاشمی، در حال حاضر قرارداد خرید ۶٣٠ دستگاه واگن توافق‌شده با کشور چین در حال انجام است و به رغم مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد، فرآیند کار از سوی شهردار تهران در دست پیگیری است که به طور حتم، نیاز جدی تهران را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در عین حال، قرارداد تولید ١٠۵ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران را نیز دنبال خواهیم کرد، افزود: در حال حاضر شرکت واگن‌سازی تهران هیچ قراردادی ندارد و آخرین واگن‌های تولیدشده از سوی این شرکت نیز هفته گذشته تحویل شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه  تهران به بیش از ١۴۵٠ دستگاه واگن به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان نیاز دارد، تاکید کرد: با تامین ١۴۵٠ دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران، به طور حتم ظرفیت موجود جابه‌جایی مسافر در خطوط مترو که در حال حاضر تا قبل از شیوع کرونا ٢ میلیون نفر در روز بود، به ۴ تا ۵ میلیون نفر در روز خواهد رسید.

هاشمی درباره تغییرات صورت گرفته در  اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، گفت: در حال حاضر ۵٠ درصد طرح ترافیک در حال اجراست چرا که پیش از این ساعت اجرای طرح های مذکور ۶:۳۰ تا ١٩ بوده و اکنون ساعت اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ساعت  ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ است که این تغییرات  به دلیل ملاحظات شرایط کنونی انتشار ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفته است. اما در نهایت در خصوص اجرا شدن و نشدن طرح محدوده های ترافیکی شهرداری تهران از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت خواهد کرد. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=126475

ثبت نظر

-