اعتراف دو افسر سابق صهیونیست به جنایات این رژیم

  • کد خبر : 126249
  • 05 مرداد 1399 - 13:55
به گزارش نیوز،

دو افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار کتابی به بخشی از اقدامات تروریستی این رژیم در سراسر جهان از جمله ترور شماری از رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی اذعان کردند.

اخبار بین الملل- این پایگاه خبری در گزارشی از شهر ناصره در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی و به قلم محمد وتد نوشت کتاب «سرت متکال» بخشی از عملیات یگان شناسایی ستاد کل وابسته به ارتش اشغالگر اسرائیل را توصیف کرده است. این کتاب را دو نفر از نظامیان این گروه به نام‌های «اونیر شور» از افسران یگان «ایتامار» و «افیرام هالیوی» از افسرانی که معاون فرمانده این یگان بود، نوشته اند.

این کتاب که ژوئن ۲۰۲۰ میلادی در انتشارات یدیعوت منتشر شده است و ۳۲۰ صفحه دارد، عملیات‌های سرّی فرا مرزی این یگان و نیز چالش‌های پیش روی عملیات‌ها را البته با اجازه یگان نظارت نظامی اسرائیل منتشر کرده است. این کتاب همچنین همه عملیات‌های این یگان در طول ۳۵ سال و بخش‌هایی از پشت پرده‌های ترور پنج افسر سوری در لبنان در سال ۱۹۷۲, عملیات عنیبی در اوگاندا در سال ۱۹۷۶ و … را تشریح کرده است.

در این کتاب همچنین چگونگی ترور شهید خلیل الوزیر ابو جهاد از رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در منزلش در تونس در سال ۱۹۸۸ میلادی و ربودن شیخ عبد الکریم عبید از خانه اش در جنوب لبنان در سال ۱۹۸۹ میلادی تشریح شده است.

به گفته شور و هالیوی یگان آنان دو نوع فعالیت داشت که ماهیت فعالیت آن‌ها کاملا با هم در تعارض بود یکی اطلاعاتی که هرگز جزئیات آن‌ها منتشر نخواهد شد، اما تدارک دقیق و بسیار طولانی مدت برای هرگونه سناریوی احتمالی یا غیرممکن از ویژگی‌های اطلاعاتی است.

فعالیت دوم که در این کتاب تشریح شده است بیشتر مربوط به ترور ها و آزادسازی گروگان‌ها یا هرگونه فعالیت رزمی دیگر در سراسر جهان است.

در این کتاب ضمن تشریح جزئیات ترور ابو جهاد نوشته شده که برای ترور وی، سال‌ها کار اطلاعاتی و آموزشی شده بود و ده‌ها نفر از عناصر این یگان و نیرو‌های جاسوسی شرکت داشتند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=126249

ثبت نظر

-