​کنترل وسایل الکترونیکی با چشم!

  • کد خبر : 125833
  • 05 مرداد 1399 - 8:56
​کنترل وسایل الکترونیکی با چشم!
به گزارش نیوز www.news.ir  و به نقل از آی ای، افرادی که نمی توانند از دستان خود به طور کامل استفاده کنند، ممکن است تعامل با دستگاه های لمسی برایشان بسیار دشوار باشد. بنابراین مخترعی به نام “زک فریدمن” با ابداع دستگاهی موسوم به “هایپروایزر”(Hypervisor) به کمک این افراد آمده است.

این دستگاه پوشیدنی حرکات چشم کاربر و موقعیت مردمک چشم را ردیابی می کند تا مکان نمای موشواره(فلش موس) را روی دستگاه الکترونیکی حرکت دهد.

دستگاه “هایپروایزر” بر روی یک ماژول ۳+ محاسبه “Raspberry Pi” که روی یک پایه StereoPi تعبیه شده است، کار می کند. حسگرهای موجود در این دستگاه تمام اطلاعات را به “Raspberry Pi” منتقل و اطلاعات را پردازش می کنند.

دو فرستنده و گیرنده مادون قرمز در این دستگاه وجود دارد که اطلاعات دستگاه و داده های نگاه کاربر را پردازش می کند. دو “رابط سریال دوربین”(CSI) داده های محیطی را به همراه داده های چشم برای پردازش بینایی کامپیوتر ارائه می دهند و تعدادی ال ای دی طیف مرئی در مورد وضعیت دستگاه و کار کردن آن و غیره به کاربر اطلاع می دهند.

بنابراین برای تعیین جایی که کاربر به آن نگاه می کند، یکی از دوربین های CSI یک جریان ویدئویی مداوم را به صورت زنده به پردازنده منتقل می کند. در همین حال از یک دوربین دوم برای بهبود دقت در موارد خاص مانند مکانی که کاربر به دنبال آن است، استفاده می شود و از آن برای تعیین مکان هایی که مردمک چشم کاربر به آن اشاره می کند، استفاده می شود.

بعد از اتمام تمام این محاسبات، این دستگاه مکان مورد نظر کاربر را تعیین می کند و فلش موس را در آنجا قرار می دهد.

کاربران برای کلیک کردن می توانند چشمک بزنند، برای کشیدن و رها کردن(drag and drop) چشمان را تنگ کنند و برای بالا و پایین بردن صفحه نیز دو بار سریع و پشت هم پلک بزنند.

این دستگاه به یک گیرنده اختصاصی متصل شده اند که داده ها را از هدست می گیرد و بنابراین می داند فلش موس را در کجا قرار دهد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=125833

ثبت نظر

-