رضایت طلبکاران را نگیرید، از آسیا حذف می‌شوید

  • کد خبر : 125809
  • 05 مرداد 1399 - 8:42
رضایت طلبکاران را نگیرید، از آسیا حذف می‌شوید

به گزارش نیوز، استقلال این روز‌ها به لحاظ مسائل مالی با مشکلات بسیار بغرنجی دست و پنجه نرم می‌کند. عدم پرداخت طلب بویان نایدنوف این باشگاه را از سه پنجره نقل و انتقالاتی آتی محروم خواهد کرد (البته مدیران باشگاه مدعی‌اند بلافاصله پس از تسویه حساب با این بازیکن همه چیز به روال عادی برمی‌گردد و محرومیت‌ها لغو می‌شود) و اگر پرونده ۵۵۰ هزار دلاری وینفرد شفر نیز به سرانجام نرسد، آنگاه احتمال دارد آبی‌پوشان اتفاق تلخی به نام کسر امتیاز را تجربه کنند. در همین خصوص، اما روز گذشته شایعه جدیدی به گوشمان رسید که خبر از دردسر بزرگ و تازه‌ای برای استقلالی‌ها دارد.
تهدید به حذف از لیگ قهرمانان
استقلال جدا از طلبکاران خارجی، تعداد قابل ملاحظه‌ای بازیکن و مربی داخلی را نیز در صف طلبکاران خود می‌بیند. افرادی که بعضی از آن‌ها طی سال‌های گذشته وقتی نتوانستند از طریق مراجع داخلی به پول‌شان برسند، کنفدراسیون فوتبال آسیا را در جریان مشکل‌شان گذاشتند و AFC هم به استقلال (و البته سایر تیم‌های بدهکار) تأکید کرد در صورت عدم پرداخت بدهی‌های معوقه، مجوز حرفه‌ای آن‌ها را لغو می‌کند و اولین تأثیری که این اتفاق خواهد داشت، عدم صدور اجازه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیاست. در همین خصوص عصر دیروز شنیدیم صدای تهدید فدراسیون در مورد استقلال دوباره بلند شده و اگر این باشگاه رضایت طلبکارانش را نگیرد، حتی در صورتی که از طریق لیگ برتر و جام‌حذفی بتواند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۱ (فصل آینده) را کسب کند، باز هم از حضور در این مسابقات محروم خواهد شد. البته این بحث فعلاً شفاهی مطرح شده و هنوز به صورت کتبی نامه‌ای در اختیار فدراسیون یا باشگاه استقلال قرار نگرفته ولی شایعات حکایت از آن دارد که اگر استقلال نتواند تا اوایل مهرماه بدهی‌هایش را تسویه کند، احتمال دارد از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شود.
رضایت می‌گیریم و شرکت می‌کنیم
البته مسئولان باشگاه استقلال معتقدند چنین خطری برایشان وجود ندارد. یکی از آن‌ها در این رابطه به نیوز می‌گوید: وقتی هنوز به صورت کتبی چیزی اعلام نشده، دلیلی ندارد بیخودی برای خودمان با مصاحبه دردسر درست کنیم. بله. ما بالغ بر ۴۰ طلبکار داخلی داریم ولی فراموش نکنید حتی اگر کنفدراسیون به صورت رسمی هم چنین مطلبی را اعلام کند، طبق یک تبصره موجود باز هم می‌توانیم از طلبکاران به صورت موقت رضایتنامه بگیریم و در مسابقات آسیایی حاضر شویم. سال گذشته هم از برخی طلبکاران رضایتنامه موقت گرفتیم و آن را به کنفدراسیون ارائه کردیم بنابراین امسال هم می‌شود همان کار را تکرار کرد و بازیکنان و مربیان داخلی آن‌قدر معرفت دارند که استقلال را محروم نکنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=125809

ثبت نظر

-