از فرصت‌سوزی استقلال تا تعادل خطوط نساجی

  • کد خبر : 125700
  • 05 مرداد 1399 - 4:51
از فرصت‌سوزی استقلال تا تعادل خطوط نساجی

نیوز/ محمدرضا شکوهی؛ با توجه به شرایط استقلال و نفراتی که مجیدی داشت کادر فنی آبی‌ها برای دیدار مقابل نساجی هم تغییر سیستم داده بود و هم تغییر شیوه بازی. مجیدی و همکارانش در این بازی از ترکیب دفاعی چهار نفره استفاده کردند و با قرار دادن فرشید باقری در قلب خط دفاعی کنار روزبه چشمی، وریا غفوری و زکی‌پور را به عنوان دو مدافع کناری انتخاب کرده بودند و البته میلیچ نیز در این بازی حاضر بود و به جای پیستون چپ این بار در نقش وینگر چپ جلوتر از زکی‌پور وظایف کاملاً تهاجمی‌تری داشت، همان شرح وظایف و تعریف پستی که برای ریگی شده بود. پست دیگر بازیکنان استقلال نیز این‌گونه بود که علی کریمی به عنوان هافبک دفاعی در میانه میدان قرار داشت و فرشید اسماعیلی نیز به عنوان هافبک تهاجمی تیم پشت سر قایدی و دیاباته وظیفه تغذیه این دو نفر و البته ارتباط بین دیگر عناصر تهاجمی را بر عهده داشت.
اشتباهات فرشید باقری در استقرار
با توجه به خواسته‌ای که کادر فنی استقلال از فرشید باقری داشت این هافبک دفاعی باید به عنوان دفاع میانی کنار روزبه چشمی بازی می‌کرد. فرشید به رغم تلاشی که در این دیدار از خود نشان داد، اما با توجه به اینکه در پست غیر تخصصی اش بازی می‌کرد چندین بار در نحوه استقرارش دچار اشتباهات فاحش شد و حتی در یکی از این غفلت‌ها باعث شد تا نظری به راحتی از کنار او فرار کرده و با حسینی تک به تک شود که البته از شانس خوب فرشید، ضربه چیپ نظری روی تور فرود آمد نه داخل تور تا به این ترتیب مشخص شود که باقری برای بازی در این پست نیاز به آموزش‌های بسیار بیشتری به خصوص در نحوه استقرار در زمین دارد.
تعادل در خطوط نساجی
انصافاً تیم نساجی مقابل استقلال بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت که البته بارزترین ویژگی این تیم، تعادلی بود که آن‌ها در خطوط چهارگانه از خود نشان دادند. شاگردان محمود فکری انصافاً در این زمینه بسیار خوب عمل کردند به نحوی که در بیشتر دقایق بازی می‌شد تعادل موجود بین خطوط این تیم را آن هم در هر شرایطی از بازی احساس کرد؛ نکته مثبتی که بدون اغراق تیم‌های کمی از آن بهره می‌برند.
اصرار استقلال به حفظ توپ در نیمه دوم
در نیمه نخست استقلالی‌ها اصرار داشتند که مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند، اما در این زمینه چندان موفق نبودند. با شروع نیمه دوم مشخص بود که فرهاد مجیدی و همکارانش در این زمینه تأکید زیادی داشته‌اند چرا که به رغم نیاز استقلال به پیروزی و در شرایطی که بازی به پایان خود نزدیک می‌شد، به وضوح این توصیه کادر فنی استقلال در عملکرد بازیکنان دیده می‌شد. موضوعی که با توجه به وقت کم در این نیمه کمی عجیب بود و مسلماً سرعت دادن به بازی بیشتر از این توصیه می‌توانست به کار استقلال بیاید، اما در عمل چنین چیزی در این نیمه از سوی آبی‌ها دیده نشد.
‏از گل استثنایی میری تا درخشش علیرضا حقیقی
انصافاً میری زننده یکی از سه گل برتر لیگ نوزدهم است، گلی که دیدن چند باره آن هیچ‌گاه آدم را خسته نخواهد کرد، گلی استثنایی و زیبا که همه طرفداران فوتبال و حتی استقلالی‌ها را به وجد آورد، اما در سوی مقابل نباید از درخشش بالای علیرضا حقیقی در این بازی به سادگی عبور کنیم. گلر سابق تیم ملی و فعلی نساجی در این دیدار ۴ بار در دقایق ۱۰، ۲۲، ۴۷ و ۹۳ توانست در مصافی تک به تک و در حالی که امکان گل شدن توپ بسیار بیشتر از مهار آن بود، مانع گلزنی آبی‌ها شود تا حقیقی به تنهایی یکی از عوامل مهم توقف استقلال در این بازی به حساب بیاید.
احترام به محمود فکری
کاپیتان سابق آبی‌ها و مربی فعلی نساجی مازندران از همان چند سال پیش که مربیگری را در لیگ دو آغاز کرد قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را نشان داد. فکری سپس در لیگ یک نیز روند رو به رشد خود در مربیگری را ادامه داد و بعد از صعود با نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر، حالا مدتی است که در این سطح نیز توانایی خود را استمرار می‌بخشد، مربی که نمایش کار فنی اش و البته اخلاق خوبی که دارد نشان از ظهور یک مربی خوب در فوتبال ایران می‌دهد. او که چندان اهل حاشیه و صحبت‌های جنجالی نیست، این فرصت را دارد تا به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند و به همین دلیل باید به این مربی احترام گذاشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=125700

ثبت نظر

-