حزب‌الله به سکوهای نفتی اسرائیل حمله می‌کند

  • کد خبر : 124358
  • 03 مرداد 1399 - 22:31
حزب‌الله به سکوهای نفتی اسرائیل حمله می‌کند

به گزارش نیوز به نقل از فارس، روزنامه «یسرائیل هیوم»، امروز (جمعه)، به نقل از «گیل اگینسکی» فرمانده پایگاه دریایی رژیم اسرائیل در حیفا بر قدرت نظامی حزب الله لبنان در هدف قرار دادن اهدف دریایی تأکید کرد.

به گزارش وبگاه خبری روزنامه «العربی الجدید»، فرمانده پایگاه دریایی رژیم اسرائیل در حیفا در این خصوص گفت که حزب الله اکنون در حال توسعه توانمندی‌های نظامی خود است تا در تقابلات احتمالی آتی، سکوهای استخراج نفت را در مرکز دریا هدف قرار دهد.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که حزب الله لبنان به دنبال حمله هوایی روز دوشنبه رژیم اسرائیل به اطراف دمشق، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از این نیروهای این جنبش به نام «علی کامل محسن» به شهادت رسیده است.

گیل آگینسکی در ادامه با ادعای اینکه نیروی دریایی رژیم صهیونیستی آماده مقابله با چالش‌هاست، خاطرنشان کرد که تل‌آویو در سطح دریا با دو چالش مواجه است؛ چالش اول در سطح آب و دیگری در زیر آب. وی مدعی شد که تل‌آویو این آمادگی را دارد با هرگونه سناریوی احتمالی از جمله استفاده از دو سناریوی یادشده به طور همزمان مقابله کند.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر آماده شدن حزب‌الله برای پاسخ به رژیم اسرائیل، رسانه‌های این رژیم گزارش داده بودند که تل‌آویو به نیروهایش دستور داده، تمرین‌های نظامی خود را در شمال لغو کنند.

آگینسکی در ادامه این احتمال را داد که حزب الله از راه دریا به نیروهای اسرائیل حمله کند. او در این خصوص گفت:‌ «این فرضیه اولیه ماست. آن‌ها برای پرورش خرس در دریا فعالیت نمی‌کنند بلکه سعی دارند از حضور ما جلوگیری کنند. اگر بتوانند این کار را بکنند، [حتما] انجام خواهند داد. وظیفه ما جلوگیری از این اقدام است. ما از مرزهای شمالی محافظت می‌کنیم و آن را به خوبی پوشش می‌دهیم».

فرمانده پایگاه دریایی رژیم اسرائیل در حیفا در ادامه گفت که ارتش این رژیم از زمانی که حزب الله یک کشتی جنگی  را در جنگ‌ ۳۳ روزه هدف قرار داد، درس عبرت گرفته است؛ کشتی که در فاصله شانزده کیلومتری از سواحل بیروت قرار داشت و حزب الله با هدف قرار دادن آن توانست چهار نیروی اسرائیل را به کام مرگ بکشاند.

 گیل آگینسکی در ادامه اذعان کرد که خطر حمله همچنان «پابرجا» و «عظیم» است؛ با این حال، وی ادعا کرد که نیروهای رژیم اسرائیل از سکوهای گاز محافظت خواهند کرد.

منابع صهیونیستی نیز امروز خبر دادند که دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به وزرای این رژیم دستور داده است که درباره حمله اخیر این رژیم به سوریه کمتر اظهارنظر کنند.

سال گذشته حزب‌الله لبنان به دنبال حمله هوایی رژیم اسرائیل به حومه دمشق که منجر به شهادت دو تن از نیروهای خود شد و همچنین ارسال پهپادهای انتحاری به منظور ترور فرماندهان خود در ضاحیه بیروت، اعلام کرد که به این حملات پاسخ خواهد داد.

مقاومت لبنان در واکنش به عملیات ترور صهیونیست‌ها، یک خودروی نظامی آن‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی فلسطین هدف قرار داد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=124358

ثبت نظر

-